به گزارش "ورزش سه"، آنچلوتی این هفته صحبت‌هایی جنجالی را درباره رسوایی کالچوپولی  مطرح کرده و مدعی شد که این اتفاق در سال 2006 باعث پاکیزه شدن فوتبال ایتالیا شده است. 
این مربی ایتالیایی پیش از این سابقه کار با یووه،میلان، فیورنتینا و رجینا در فوتبال کشورش را داشته و این اظهارات را در حالی مطرح کرده که رسوایی کالچوپولی باعث شد جام قهرمانی فصل 05-2004 از یوونتوس به عنوان تیمی که او زمانی هدایت آن را برعهده داشته گرفته شده  و این تیم به سری B فرستاده شود. 
موجی که خودش در مرکز این رسوایی قرار داشت در ستونی که در روزنامه لیبرو دارد خطاب به آنچلوتی نوشت:« کارلوی عزیز، ادعاهای تو باعث شد فکر کنم که دوران حضورت در یوونتوس را فراموش کردی و متوجه نیستی که در حال اشاره به خودت هم هستی. تو بخشی از این فوتبال کسی بودی و از آن لذت بردی چون باعث شد به عنوان یک مربی رشد کنی.»

 


او درباره دوران حضور کارلتو روی نیمکت یووه اضافه کرد:« تو در آن زمان به دفتر من می‌آمدی و از بی‌عدالتی صورت گرفته در حق یوونتوس شکیات داشتی. درک نمی‌کنم که چرا حالا این رفتار را محکوم می‌کنی، درست مثل خائنی که از این بازی کثیف برای رشد کردن استفاده کرده و حالا می‌خواهد خودش را فردی درستکار و خوب جلوه دهد.»
این مدیر ورزشی سابق یووه ادامه داد:« ماهیگیری از یک بشکه کار سختی نیست و وقتی حرف دیگری برای زدن نداری، مطرح کردن چنین اظهاراتی نشان می‌دهد که تو هزینه خاصی هم برای آنها متحمل نمی‌شوی.»