به گزارش "ورزش سه"، با وجود گذشت چند ساعت از شکست تلخ عراق برابر اردن، اما همچنان سوژه اصلی این مسابقه، قضاوت علیرضا فغانی و تصمیم بزرگ و اثرگذار او روی صحنه اخراج أیمن حسین است، کارت قرمزی که روند بازی را در ثانیه های پایانی بازی به طور کلی تغییر داد.

هنوز به درستی مشخص نیست که فغانی به چه دلیل تصمیم گرفت تا آقای گل جام ملت ها را با کارت زرد دوم جریمه کند. در شرایطی که در ابتدا تصور می شد حرکت این بازیکن و شادی لقمه برداشتن از زمین منجر به دریافت کارت قرمز برای این بازیکن شده، اما در ادامه ویدیو دیگری منتشر شد و فرضیات افزایش یافت.

برخی اعتقاد داشتند که أیمن حسین روبروی تماشاگران اردنی دست به حرکتی ناشایست زده و با تمسخره حریف، کارت زرد دوم را گرفته است. موضوعی که البته با انتشار ویدیوی جدید کاملا رد شده و مشخص می شود علت اصلی دریافت کارت زرد دوم توسط مهاجم عراق، فقط اتلاف وقت بوده است و نه نوع شادی او.

1984540

بولت پرسپولیسشبکه تلویزیونی الرابع عراق ویدیویی از لحظات شادی پس از گل أیمن حسین را که توسط یکی از تماشاگران و از روی سکوهای استادیوم ضبط شده، منتشر کرده است. از مقایسه لحظه شروع این ویدیو با کلیپ پخش اصلی تلویزیونی و رسمی مسابقات، مشخص می شود که در ویدیوی جدید، 19 ثانیه از لحظه به ثمر رسیدن گل أیمن حسین می گذرد.

1984539

پس از آنکه او شادی خود را با هواداران و هم تیمی هایش تقسیم می کند، علیرضا فغانی دو مرتبه و با سوت های خود، از این بازیکن می خواهد تا برای آغاز مسابقه به درون زمین بیاید. موضوعی که 70 ثانیه به طول می انجامد و در نهایت داور ایرانی مسابقه تصمیم می گیرد تا گلزن عراقی ها را با کارت زرد دوم اخراج کند.

نکته جالب اینکه مجری این برنامه نیز در صحبت هایش حق را به فغانی می دهد و از تأخیر أیمن حسین در ورود به زمین با وجود دو بار تذکر توسط داور مسابقه، انتقاد می کند.

در زیر به بررسی لحظه به لحظه این اتفاق از زاویه دوربین تماشاگری که این تصاویر را شکار کرده، می پردازیم:

1984573
این نخستین فریم از ویدیو منتشر شده است. با احتساب لحظه ورود توپ به دروازه تا شادی أیمن حسین و رفتن او به پشت دروازه، 19 ثانیه گذشته که این ویدیو ضبط شده است.
1984574
این نخستین فریم از ویدیو منتشر شده است. با احتساب لحظه ورود توپ به دروازه تا شادی أیمن حسین و رفتن او به پشت دروازه، 19 ثانیه گذشته که این ویدیو ضبط شده است.
1984575
در این صحنه أیمن حسین روی زمین می نشیند و نخستین صدای سوت فغانی نیز به گوش می رسد. داور ایرانی از گلزن عراق می خواهد تا سریعتر به زمین بازی برگردد. در این صحنه، 38 ثانیه از گل عراق گذشته است.
1984576
به هر ترتیبی که هست، أیمن حسین از سرجایش بلند می شود تا بازی از سر گرفته شود.
1984579
در این صحنه می توان به خوبی علیرضا فغانی را دید که باز هم از مهاجم عراقی می خواهد تا وارد زمین شود. فغانی در این لحظه، برای دومین مرتبه در سوت خود دمیده و خواستار شروع سریع بازی است.
1984580
با وجود تذکرهای فغانی اما أیمن حسین در این صحنه از هواداران عراقی درخواست می کند تا تیم ملی کشورشان را تشویق کنند. در این فریم، 55 ثانیه از لحظه گلزنی عراق گذشته است.
1984582
مهاجم عراقی سپس به سمت جایگاه تماشاگران می رود و با حرکات دست، به سمت دهانش اشاره می کند. هنوز به درستی مشخص نیست که در آن بخش از استادیوم هواداران عراقی حضور داشتند یا اردنی.
1984583
در شرایطی که در این فریم 65 ثانیه از گل أیمن حسین می گذرد، او قصد دارد تا وارد زمین مسابقه شود.
1984584
اما گلزن عراقی ها ناگهان روی زمین می نشیند و همین موضوع چند سوت ممتد و پشت سر هم از سوی فغانی را به دنبال دارد و بالاخره کاسه صبر داور ایرانی از خوشحالی طولانی أیمن به سر می آید.
1984585
در اینجا 70 ثانیه از گل مهاجم عراق می گذرد ولی بی توجهی های أیمن حسین به سوت های فغانی باعث می شود تا او بالای سر این بازیکن حاضر شده و به دلیل اتلاف وقت چند باره، کارت زرد دوم را به این بازیکن نشان دهد.
1984586
در شرایطی که تصور می شد أیمن حسین حرکتی را مقابل تماشاگران اردنی انجام داده که منجر به دریافت کارت زرد دوم او شده ولی این ویدیو به خوبی نشان می دهد که اتلاف وقت این بازیکن و شادی طولانی مدت و 70 ثانیه ای این بازیکن، باعث اخراجش از زمین بازی شده است.