به گزارش "ورزش سه"، مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا اتفاقات خارق العاده کم نداشته و آخرین شگفتی این جام صعود تاجیکستان و اردن و حذف امارات و عراق بوده است.

تاجیکستان با یک نمایش چشم‌نواز و خلق موقعیت‌های بسیار درحالی‌که تا دقایق پایانی از امارات پیش بود، گل تساوی را دریافت کرد تا بازی در نهایت به ضربات پنالتی بکشد و آنها در ضیافت مرگبار پنالتی‌ها امارات، همگروهی ایران را شکست دادند.

1984593

اردن نیز صعودی غیرقابل انتظار مقابل عراق داشت. عراقی‌ها که با پیروزی برابر ژاپن و صدرنشینی به تیم‌شان مغرور بودند، در یک بازی جذاب در شرایطی که دو بر یک از اردن پیش بودند، پس از اخراج ایمن حسین در وقت‌های تلف شده دو گل متوالی دریافت کردند و در اوج ناباوری از جام کنار رفتند.

حال تاجیکستان شگفتی‌ساز در یک چهارم نهایی باید با دیگر پدیده این جام یعنی اردن دیدار کند که در یک بازی جذاب با نتیجه سه بر دو عراق را شکست داد.

هر دو تیم با اتکا به قدرت بدنی و توان بدنی خود را به جمع هشت تیم برتر رساندند اما در کل نمایش تاجیکستان جالب‌تر بود اگرچه اردن هم جلوی تیم قوی‌تری برای صعود تلاش می‌کرد.

حضور دو تیم تاجیکستان و اردن در یک چهارم نهابی غیرقابل پیش‌بینی‌ترین اتفاق جام است و با بازی این دو تیم با یکدیگر یکی از آنها به نیمه نهایی خواهد رفت تا به شگفتی‌سازی خود ادامه بدهد. هر یک از این تیم‌ها به نیمه نهایی برسد مزد تلاش خستگی‌ناپذیر خود را گرفته و البته که دیدار این دو تیم باانگیزه با هم نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد.