به گزارش ورزش سه، شاگردان مهدی تارتار که پس از یک بازی دوستانه برابر صنعت نفت، به تهران سفر کرده‌اند تا اردوی آماده سازی خود در روزهای پایانی تعطیلات را در پایتخت برگزار کنند، در ابتدا یک بازی دوستانه مقابل مس برگزار کردند و روز بعد به مصاف شهرخودرو رفتند.

آرمان قاسمی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره وضعیت تیم ذوب آهن توضیح داد: با توجه به تعطیلی حدود یک ماهه لیگ، ما تمرینات پرفشاری را انجام دادیم و بیشتر تمرین هایمان هم در دو نوبت در روز بود. یک بازی تدارکاتی در اصفهان با نفت آبادان انجام دادیم که برای تیم‌مان فوق‌العاده بود.

او در ادامه گفت: زمانی که اردوی تهران را شروع کردیم دو بازی مدنظر بود که با مس رفسنجان و پدیده بازی کردیم. با توجه به اینکه یک سری از بازیکنانی که مقابل شهرخودرو بازی کردند، روز قبل حدود ۲۰-۳۰ دقیقه مقابل مس بازی کرده بودند فشار زیادی به بچه ها وارد شد و با وضعیتی هم که زمین داشت، در اواخر بازی شرایط به نفع شهرخودرو رقم خورد و توانستند روی یک ضربه ایستگاهی گل مساوی را بزنند.

قاسمی درباره بازی با مس رفسنجان که با پیروزی ۲-۰ ذوب آهن همراه بود گفت: با تمرینات پرفشاری که داشتیم می‌دانستیم بازی های تدارکاتی که انجام می‌دهیم برای این است که هم هماهنگی بیشتری به دست بیاوریم و هم از زیر فشاری که برای بدنسازی داشتیم خارج شویم. با توجه به اینکه توانسته بودیم مس رفسنجان را در بازی برگشت شکست بدهیم، این بازی حالت کری داشتیم اما دو تیم فوق‌العاده بازی کردند. تیم ما با هوش تر عمل کرد و از موقعیت ها بهتر استفاده کرد و توانستیم یک بازی خوب انجام بدهیم و بازی را ۲-۰ ببریم. مس رفسنجان فوق‌العاده کار کرد اما عملکرد تیم ما بهتر بود.

بازیکن ذوب آهن درباره شرایط این تیم در فقط جاری گفت: ذوب آهن تیم بزرگی است؛ این تیم در ۱۰-۱۲ سال اخیر نایب قهرمانی آسیا داشته، دو بار نایب قهرمان لیگ برتر و چهار بار هم قهرمان جام حذفی شده است. ما این فصل تمام تلاش‌مان را کرده‌ایم تا بتوانیم ذوب آهن را از شرایطی که در دو سه فصل اخیر داشته خارج کنیم.

وی افزود: گاهی چنین اتفاقاتی برای تیم ها رخ می‌دهد و منجلابی ایجاد می‌شود که هر چقدر دست و پا می‌زنند بیشتر در آن گیر می‌کنند؛ تیم ذوب آهن هم در این دو سه سال اسیر این موضوع شده بود اما ما تمام تلاش‌مان را کردیم که امسال نتایجی بگیریم تا ذوب آهن از آن شرایطی که سال های قبل داشت فاصله بگیرد. برای فصل آینده قطعا ذوب آهن باید طوری بسته شود که برای رتبه های بالای جدول و کسب سهمیه تلاش کند.

قاسمی در پاسخ به اینکه برای شش بازی پیش رو و حضور بین پنج تیم بالای جدول چقدر انگیزه دارند عنوان کرد: با توجه به اینکه ذوب آهن به جز دو سه سال اخیر همیشه بالای جدول بوده، ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا این تیم به جایگاه اصلی اش برگردد. فوتبال ایران طوری است که هر چقدر تیمت رتبه بهتری داشته باشد، هم برای خودت بهتر است و هم برای تیم؛ پس قطعا همه بازیکنان تلاش می‌کنند که بتوانیم تا رتبه چهارم جدول صعود کنیم. اگر خوش شانس باشیم، تلاش کنیم و مثل ۴-۵ بازی اخیر عمل کنیم می‌توانیم به این رتبه دست پیدا کنیم و با توجه به اینکه اواخر فصل هم هست، عملکرد خوب‌مان می‌تواند هم از نظر تیمی و هم از نظر انفرادی و برای فصل آینده تاثیرگذار باشد.