به گزارش "ورزش سه"، فولاد خوزستان همواره بابت داشتن یک آکادمی قدرتمند زبانزد بوده و ستاره‌های زیادی از تیم‌های پایه این باشگاه در سالیان نه چندان دور رشد کرده‌اند و به سطح بالای فوتبال رسیده‌اند. آکادمی فولاد اما چند سالی است با وجود فعالیت بازیکنان زیادی به تیم بزرگسالان نداده و از طرفی دیدگاه کادرفنی این تیم هم در این مسئله تاثیرگذار بوده است.

حالا در نیمه لیگ بیست و سوم اما شاهد رونمایی فولادی‌ها از بازیکنان جوان پرتعداد در ترکیب خود هستیم. قرمزپوشان اهوازی در هفته‌های پایانی نیم فصل اول از وجود چند بازیکن جوان در ترکیب خود استفاده کردند. حتی برخی بازیکنان زیر 18 سال که در تیم‌های پایه این باشگاه حضور داشتند با نظر مدیریت باشگاه به تیم بزرگسالان راه یافتند و توانستند پاسخ اعتماد مارتینز سرمربی اسپانیایی را نیز بدهند.

1985081

در بازی‌های دوستانه اخیر فولاد خوزستان تعداد جوانان در ترکیب فولاد به شکل چشم‌گیری افزایش یافته است. در بازی دوستانه ظهر سه‌شنبه فولاد مقابل هوادار ایگناسیو مارتینز به بیش از 10 بازیکن جوان که از تیم‌های پایه به بزرگسالان آمده‌اند میدان داد و جالب اینکه در این بین 7، 8 بازیکن زیر 18 سال هم به میدان رفتند.

با توجه به شرایطی که در فولاد وجود دارد، به نظر می‌رسد در نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر شاهد حضور برخی از این بازیکنان جوان و حتی زیر 18 ساله‌ها در ترکیب اصلی فولاد هم باشیم. بازی کردن این نفرات جوان در عالی‌ترین سطح از فوتبال باشگاهی ایران اتفاقی بزرگ محسوب می‌شود که می‌تواند آینده‌ای خوب را برای باشگاه بازیکن‌ساز فوتبال ایران بسازد.

1985082

فولادی‌ها خود را برای مسابقه مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل چادرملوی اردکان آماده می‌کنند و بعد از آن برای شروع نیم فصل دوم استارت می‌زنند. بازی‌هایی که بی‌شک با حضور چهره‌های ناشناخته در ترکیب فولاد جذاب‌تر دنبال خواهد شد.