به گزارش ورزش سه، تاجیکستان در اولین حضور خود در جام ملت‌های آسیا با رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی همه را شگفت زده کرد، اما این ماجراجویی پس از باخت 1-0 مقابل اردن با گل به خودی وحدت حنانوف در اواسط نیمه دوم به پایان رسید.

پیتر شگرت قبل از رویارویی با اردن صحبت‌های جالبی را مطرح کرده و ضمن تمجید از بازیکنانش، تیم ملی تاجیکستان را اسب سیاه مسابقات نامیده بود. او در کنفرانس مطبوعاتی قبل از مسابقه صحبت‌های خود را با این جمله به پایان رساند: "اسب سیاه (شگفتی ساز) هنوز در حال دویدن است."

شگرت پس از پایان مسابقه برابر اردن و حذف تیمش از جام ملت‌های آسیا گفت: اسب سیاه برای استراحت و تمرکز روی رویارویی با عربستان سعودی و اردن [در مقدماتی جام جهانی 2026] به کشورش بازخواهد گشت.

تیم ملی تاجیکستان در حال حاضر در دور دوم مرحله مقدماتی با چهار امتیاز از دو مسابقه، در رده دوم گروه هفتم قرار گرفته و دو امتیاز کمتر از عربستان سعودی دارد. این تیم باید در تاریخ ۲۱ و ۲۶ مارس در دو بازی به مصاف سبزپوشان عربستان برود.

شگرت توضیح داد که قراردادش با تاجیکستان 10 فوریه به پایان می‌رسد، اما پس از بازگشت به اروپا و استراحت با فدراسیون مذاکره خواهد کرد. او در این باره گفت: من ابتدا با فدراسیون تاجیکستان صحبت خواهم کرد و این تنها برنامه‌ای است که در حال حاضر دارم.