اگرچه سودای تماشاگران متعصب نساجی حضور تیم پرشورشان در رقابت های لیگ قهرمانان است اما هنوز حضور نساجی و قهرمان لیگ برتر در فصل آینده این رقابت‌ها قطعی نیست

هنوز مشخص نیست نساجی به عنوان قهرمان جام حذفی می تواند در رقاب های آسیایی حضور پیدا کند یا نه.

به گزارش طرفداری، ویدیوی زیبایی که دقایقی بعد از بازی فینال جام حذفی و قهرمانی نساجی در فضای مجازی وایرال شد به مصاحبه کوتاه یکی از تماشاگران متعصب نساجی مربوط می شد. تماشاگر پرشور و متعصبی که با صدایی گرفته حاصل از 90 دقیقه تشویق و تعصب تاکید کرد حالا در انتظار تیم هایی چون الدحیل و السد و بقیه تیم های آسیایی است تا مقابل نساجی بازی کنند.

صحبت هایی زیبا و دوست داشتنی برای نساجی چی ها و بقیه مردم دوست داشتنی و غیور خطه شمال کشورمان اما واقعیت این است هنوز این ابهام بزرگ در آسیایی شدن نساجی قهرمان وجود دارد و سازمان لیگ برای معرفی سهمیه آسیایی ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان با چالش جدی روبه‌رو شده و حضور نساجی و قهرمان لیگ برتر در فصل آینده این رقابت‌ها قطعی نیست.

برهمین اساس نحوه و شرایط این تیم برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، مورد پرسش اهالی فوتبال قرار گرفته است چرا که با توجه به تغییرات مدنظر AFC درباره زمان‌بندی و نحوه برگزاری فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا، نه تنها حضور نساجی در فصل آینده این رقابت‌ها مسجل نشده بلکه قهرمان لیگ برتر نیز به سرنوشتی مشابه گرفتار شده و سازمان لیگ برای معرفی سهمیه‌های آینده لیگ قهرمانان آسیا با چالش جدی روبه‌رو است.

همان طور که پیش تر در طرفداری اشاره کردیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا در اسفندماه گذشته اعلام کرد رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2023 به تقویم بهار و پاییز منتقل شده و همگام با تقویم فوتبال اروپا برگزار می‌شود و بر همین اساس فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا از شهریور ماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و نحوه توزیع سهمیه‌های آسیایی را به فدراسیون‌های داخلی کشورهای عضو سپرد.

با در نظر گرفتن زمان‌بندی اعلام شده از سوی AFC، فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا زمانی برگزار خواهد شد که فصل آینده لیگ برتر و جام حذفی نیز در ایران به اتمام رسیده و همین مساله سازمان لیگ را برای نحوه توزیع سهمیه‌های آسیایی با چالش جدی روبه‌رو کرده است.

آنچه مشخص است سازمان لیگ هنوز ساز و کار درستی برای توزیع سهمیه‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا پیدا نکرده و به همین خاطر حضور نساجی و قهرمان لیگ برتر در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا مشخص نیست.