به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن امروز در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، برابر تیم ملی ایران با نتیجه ۲-۱ متحمل شکست شد.

علاوه‌بر عملکرد خوب ایران، یکی از دلایل باخت ژاپن، نمایش ضعیف زیون سوزوکی، دروازه‌بان آنها بود. او روی گل اول توپ را به اشتباه تحویل بازیکنان ایران داد و در جریان بازی هم چند خروج ضعیف داشت.

1986515

او همینطور روی گل دوم در خروج تعلل کرد و باعث اشتباه مدافعان تیمش شد که در ادامه منجر به خطای پنالتی و گل دوم برای ایران شد. همین نمایش‌ها منجر به اعتراضات فراوان ژاپنی‌ها به او در فضای مجازی شد.

کاربری در مورد گل اول نوشته است: «او توپ را به ایران هدیه داد. کاملا منطقی است اگر بگوییم سوزوکی تقریبا یک گل‌به‌خودی زد.»

هوادار دیگری نوشته: «سوزوکی دشمن اصلی ژاپن بود. او خودش هم نمی‌دانست در تیم چه جایگاهی دارد و انگار نمی‌دانست دروازه‌بان است.»

1986233

کاربری پس از سیو خوب سوزوکی گفته: «او خودش قصد نداشت توپ را بگیرد و بیشتر از هر چیزی توپ به او برخورد کرد. من این را یک سیو نمی‌دانم.»

یک هوادار بعد از پایان بازی نوشته: «او ژاپن را حذف کرد. فقط یک دروازه‌بان ضعیف می‌توانست این تیم خوب را از کار بیاندازد. بازیکنان ژاپن به دلیل عملکرد بد او تمرکز نداشتند.»