به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ژاپن امروز نتوانست مانند بازی‌های قبلی بر روی حریفش کنترل کامل داشته باشد، زیرا آنها برابر ایران قدرتمند قرار گرفته بودند.

برتری تیم موریاسو در نیمه اول موقتی بود. حتی در زمان برتری آنها نیز تیم ملی ایران‌ در چند صحنه خطرناک ظاهر شد و نشان داد که می‌تواند در نیمه دوم تهدیدی خطرناک باشد.

یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان ژاپن در نیمه اول ایتاکورا بود. حتی یک هوادار معمولی فوتبال هم می‌توانست تشخیص دهد که یکی از ضعف‌های ژاپن این مدافع وسط است.

در نیمه اول ایران روی پاس‌های پشت دفاع و توپ‌های هوایی عالی ظاهر شد. چیزی که ایتاکورا در آن ضعف‌های بسیاری دارد. رسانه‌های ژاپنی و کاربران در فضای مجازی به دلیل تعویض نکردن ایتاکورا در نیمه دوم به موریاسو حمله کرده‌اند و از او خواستار توضیح دادن دلیل این تصمیم شده‌اند.

1986563

علاوه‌بر ضعف روی ارسال‌های هوایی، ایتاکورا در ثانیه‌های پایانی بازی مرتکب خطای پنالتی شد که در ادامه منجر به گل دوم ایران و حذف ژاپن شد.

1986562

رسانه‌های ژاپنی نوشته‌اند پیروزی ایران دلایل زیادی دارد اما موریاسو با این کار تیم را به مرز نابودی برد. او برنامه‌ای برای مهار ایران در توپ‌های هوایی نداشت و هیچکدام از تعویض‌هایش برای بهبود ضعف‌های دفاعی نبودند. او حتی ایتاکورا را که از مدافعان ضعیف تیم بود تعویض نکرد. او باید پاسخگو باشد.