به گزارش ورزش سه، تیم ملی در شرایطی با خطای مدافع ژاپن روی کنعانی‌زادگان در وقت‌های تلف شده به ضربه پنالتی دست یافت و امید به صعود پررنگ شد که مشخص نبود کدام بازیکن پشت توپ خواهد ایستاد.

تیم ملی در دیدار ماراتن گونه مقابل سوریه در ضربات پنالتی پیروز شد و بازیکنان تیم ایران 5 پنالتی فوق العاده به ثمر رساندند اما در لحظه اعلام پنالتی غیر از رامین رضاییان و امید ابراهیمی سه بازیکن دیگر یعنی کریم انصاری فرد، مهدی ترابی و احسان حاج صفی در میدان نبودند.

جالب اینکه ابتدا تصور می‌شد امید ابراهیمی مسن‌ترین بازیکن تیم ملی و یکی از باتجربه‌ترین که مقابل سوریه هم پنالتی بسیار راحت و مسلطی زد، پشت توپ بایستد اما علیرضا جهانبخش با بازوبند کاپیتانی پشت توپ رفت تا نمایش درخشان خود را تکمیل کند.

طبیعتا پنالتی زدن مقابل ژاپن در وقت‌های اضافه حساس‌ترین بازی جام کار هر کسی نبود و فشار بسیار بسیار زیادی روی دوش جهانبخش وجود داشت اما او با صلابت پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای مطمئن و فنی توپ را جایی زد که گلر ژاپن با وجود تشخیص درست جهت ضربه نتوانست کاری انجام دهد.

جالب اینکه کریم انصاری‌فرد در مصاحبه بعد از بازی در حالی که جهانبخش را رد آغوش گرفته بود گفت در زمان اعلام پنالتی از سوی داور چینی، او به قلعه نویی گفته تنها کسی که می‌تواند پنالتی را گل کند جهانبخش است.