به گزارش ورزش سه، ایران با پنالتی که حسین کنعانی در دقیقه پایانی کسب کرد یکی از شیرین‌ترین و فراموش نشدنی‌‌ترین پیروزی‌های چند سال اخیر را کسب کرد.

تصور حضور حسین کنعانی در دقیقه 4+90 در محوطه جریمه ژاپن آن نه روی ضربه آزاد و در جریان مسابقه پیش از انجام بازی اتفاقی تعجب برانگیز و غیر ممکن بود، پیش از انجام مسابقه تصور می‌شد که ایران با تراکم بازیکن در نیمه زمین خودی و ضدحمله کار را پیش ببرد اما روند بازی به شکلی پیش رفت که مدافع تیم ملی در ثانیه‌های پایانی مسابقه جلوتر از مهاجمان تیم ملی صاحب توپ می‌شود و خطای پنالتی می‌گیرد.

1986742

جدا از این موضوع انگیزه‌ای که در بازیکنان ایران وجود داشت قدرت خاصی به ساق‌های آنها داده بود، مدافعی با فیزیک بدنی حسین کنعانی خیلی سریع‌تر و چابک‌تر از بازیکنان سرعتی ژاپن اقدام به گرفتن توپ در محوطه جریمه می‌کند و آنها را وادار به خطای پنالتی می‌کند.

این مسابقه برای حسین کنعانی فراموش نشدنی خواهد بود، خود او هم فکرش را هم نمی‌کرد که در جریان مسابقه ایران ژاپن خط دفاعی را رها کند و با امید سرزنی به محوطه جریمه برود و پنالتی زیرکانه‌ای بگیرد که احتمال قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیا را از هر زمان دیگری بیشتر کند.

1986743

البته این اتفاق‌های عجیب صرفا مخصوص به محمد کنعانی نیست و بازیکنان ایران در نیمه دوم یکی از بهترین ورژن‌های تیمی و فردی خود را به نمایش گذاشتند و پیروزی بزرگی را رقم زدند.