به گزارش "ورزش سه"، امير قلعه‌نویی سرمربى تيم ملى فوتبال ايران در دوره دوم سرمربيگرى در تيم بزرگسالان كشورمان آمار جالب توجهى را به خود اختصاص داده است، هجده بازى، پانزده برد، سه تساوى و بدون باخت، آمارى كه اگر تيم ملى دو بازى ديگر نبازد، هجده قلعه‌نویی بيست مى‌شود و ايران هم براى چهارمين بار قهرمان جام ملت‌هاى آسيا.

فقط كافيست دو بازى ديگر پيش روى تيم ملى در جام هجدهم ملت‌هاى آسيا را بازنده به رختكن نرويم آن‌وقت آمارى منحصر به فرد براى امير قلعه‌نویی سرمربى تيم ملى و فوتبال ايران به ثبت خواهد رسيد.

بيست بازى متوالى آن‌هم بدون باخت براى امير قلعه‌نویی و قهرمانى چهارم بعد از ٤٦ سال در جام ملت‌هاى آسيا باز هم با يك مربى وطنى و ايرانى.
پيوستن نام امير به محمود بياتى، محمد رنجبر و حشمت مهاجرانى مى‌تواند مثلثى را به مربعى پرافتخار تبديل كند كه توانسته‌اند فوتبال ايران را بر بام آسيا بنشانند كارى كه از دست هيچ مربى خارجى براى تيم ملى فوتبال ايران در جام ملت‌هاى آسيا برنيامده است.
امير قلعه‌نویی اولين بار روز ٢٨ تير ١٣٨٥ سرمربى تيم ملى شد با ١٠ برد، شش تساوى و يك باخت در ١٧ مسابقه به مدت يكسال.

ژنرال فوتبال ايران كه پرافتخارترين سرمربى ليگ برتر با پنج عنوان قهرمانى نيز به حساب مى‌آيد و كارنامه قابل توجه و درخشانى چه به عنوان بازيكن و چه مربى از خود به جاى گذاشته مى‌تواند روز بيست و يكم بهمن ١٤٠٢ با قهرمانى در جام ملت‌هاى هجدهم آسيا خوشحال‌ترين مرد در كنار يك ملت نام گيرد، قلعه‌نویی با قهرمانى در جام ملت‌هاى آسيا كتاب را خواهد بست و حسرت ٤٦ ساله فوتبال ايران در سطح ملى و بزرگسالان به پايان مى‌رسد، مرهمى بر زخمى عميق براى تحقق رويايى براى التيام غرور عاشقان فوتبال.

1986914

سرمربى تيم ملى شكست ژاپن در يك چهارم نهايى را از كنفرانس مطبوعاتى قبل از بازى با ژاپن رقم زد، بشاش، پرانرژى، قدرتمند، متمركز، كوبنده، مسلط و با اقتدار، درست مثل تمام دقايق بازى در ميدان كه تيم ملى فوتبال كشورمان كوهى تمام عيار را كنار خط داشت.

حالا تنها دو قدم مانده تا طلوع صبح فوتبال ايران، بردن قطر در روز هجده بهمن در جام هجدهم و رفتن به فينال در كنار شكست برنده اردن و كره جنوبى براى بالا بردن جام قهرمانى.
امير قلعه‌نویی و تيم ملى اگر به مانند بازى با ژاپن در هر دو مسابقه احتمالى در پيش قدم از قدم بردارند ايران قهرمان جام ملت‌ها خواهد شد و ملتى هم سرمست از لبخند و شادى.

1986894

با تيمى كه برابر ژاپن در زمين درخشيد نه قطر ميزبان در نيمه نهايى و نه برنده‌ى اردن و كره در فينال، حريف ايران نخواهند شد، سرنوشتى كه دست خودمان است و بس.
قطرى‌ها تا كنون ٢٥ بار مقابل ايران در سطح ملى و بزرگسالان صف‌آرايى كرده‌اند، هفده‌بار ما پيروز شديم، پنج بازى مساوى شده و سه بار هم قطر برنده، فقط كافيست هجدهمين برد مقابل قطر را در جام هجدهم ملت‌هاى آسيا رقم بزنيم تا به فينال برسيم.

ژنرال فوتبال ايران ٢١ اسفند ١٤٠١ براى دومين‌بار سرمربى تيم ملى شد و ٢١ بهمن ١٤٠٢ در فينال هجدهمين دوره جام ملت‌هاى آسيا مى‌تواند با بيست كردن هجده بازى متوالى نباختن خود جام قهرمانى را بالاى سر ببرد.
آقاى قلعه‌نویی لذت عجيبى دارد بيست شدن و قهرمانى كه منتظريم آن را با سال‌ها تجربه و تلاش به ملتى تشنه‌ى قهرمانى هديه دهى. لذتى كه از تمام افتخارات بي‌شمارت از قهرمانى‌ها گرفته تا بيش از هزار امتياز در ليگ برتر فوتبال ايران لذت بخش‌تر و شيرين‌تر است.

پوريا تابان