به گزارش ورزش سه، تیم ملی اردن پس از پیروزی برابر تاجیکستان به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافت تا یک دستاورد تاریخی کسب کند. حسین عموته، سرمربی مراکشی اردن، پس از صعود به این مرحله درباره شرایط تیمش صحبت کرد و گفت حضور در این مرحله فراتر از پیش‌بینی‌های آنهاست.

سرمربی اردن گفت: قبل از مسابقات ما مدعی نبودیم اما حالا منتظر می‌مانیم و می‌بینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما از لحاظ جسمی و روانی آماده بودیم و به توانایی‌های جمعی و فردی خود اعتماد داشتیم و مطمئناً می‌خواهیم تا جایی که ممکن است پیش برویم.

وی افزود: هدف ما قبل از مسابقات صعود به مرحله یک چهارم نهایی برای اولین بار در تاریخ اردن بود و صعود به نیمه نهایی فراتر از هدف ما بود، اما اکنون باید توانایی‌های خود را باور کنیم و از همه ظرفیت‌های درون تیم استفاده کنیم.

عموته با تاکید بر اینکه همه بازیکنان در پیروزی برابر تاجیکستان و صعود تیمش به نیمه نهایی سهیم بودند، ادامه داد: ما در پایان بازی برابر تاجیکستان محکم در دفاع ایستادیم و همه بازیکنان از مهاجمان گرفته تا مدافعان و دروازه‌بان‌ها در این امر سهیم بودند.

او درباره غیبت سالم العاجلین و علی علوان در نیمه نهایی به دلیل محرومیت گفت: با اتفاقی که در مقابل عراق رخ داد، ما از بازیکنان خواسته بودیم که در شادی گل خود نظم و تمرکز داشته باشند و کارت نگیرند. به آنها گفتیم تنها زمانی که حریف یک حمله خطرناک صورت داد، اجازه دارید کارت بگیربد اما با همه این مسائل، دو بازیکن کارت گرفتند باید بازی بعدی را بدون العاجلین و علوان انجام دهیم.