به گزارش ورزش سه، مدافع میانی تیم ملی به بهترین شکل ممکن کابوس دوره قبلی جام را در جدال با ژاپن جبران کرد. جایی که او با یک یورش خاص به سمت توپ و در نهایت گرفتن پنالتی ثانیه پایانی ایران را به مرحله بعدی جام رساند و طلسم جدال برابر حریف را هم شکست و نگذاشت کار سخت‌تر از آنچه که تصور می‌شد پیش برود.

این چند سال مطمئنا به سخت ترین شکل ممکن برای کنعانی زادگان گذشت. مدافعی که نشان داده هر وقت از انگیزه شخصی برای انتقام برخوردار باشد به بهترین شکل ممکن آن را به نتیجه خواهد رساند. او پیش از این  برابر تیم ملی قطر و کارلوس کی روش نیز نشان داد برای گرفتن انتقام شخصی اش می تواند حتی در قامت مدافعی گلزن  دبل کند.

کنعانی زادگان که محرومیتش پیش از بازی با سوریه نیز بار دیگر برای او فشار و هجمه زیادی شکل داده بود به دنبال این بود تا نشان دهد در بازگشت خود انگیزه زیادی برای نمایشی درخشان در ترکیب دارد و از سویی دیگر نیز به دنبال پاک کردن خاطرات دوره قبلی جام و جدال با ژاپن بود.

او در تمامی دقایق توانست با تمرکز مناسبی که از آن برخوردار بود در شرایط دفاعی کار را پیش ببرد. اما این تمام ماجرا نبود. درست جایی که هیچ کس انتظار آن را نداشت کنعانی زادگان در دقیقه نود و شاید حتی ماهرتر از مهدی طارمی توانست پشت مدافعان حریف صاحب توپ شده و مدافع آبی پوش را مجبور به خطای پنالتی کند. پنالتی ای که کاپیتان جهانبخش آن را به تور چسباند و ایران اکنون در جمع چهار تیم و یکی از شانس های دستیابی به جام قرار دارد.

کنعانی زادگان که طی ماه های اخیر ماجراهای سختی را پشت سر گذاشته اما به این موفقیت تاریخی و جذاب نیاز داشت. او می‌خواهد برابر قطر نیز یکی از بهترین روزهای خود را پشت سر بگذارد. شاید در این بازی کسی انتظار نمایش قبلی او در تقابل با این حریف را در دبل گلزنی نداشته باشد. او هر چقدر بتواند در دفاع متمرکزتر و باهوش و با انگیزه بالا کار را دنبال کند به خودی خود موفقیت را نزدیک به تیم ملی خواهد کرد.

مسلما کنعانی زادگان اکنون محبوبیتی بیشتر نزد فوتبالدوستان ایرانی برخوردار است و برای اینکه به طور کلی ذهنیت تمامی هواداران را نسبت به خود مثبت کند نیاز به این دارد تا دو بازی پیش رو را نیز به بهترین شکل ممکن به اتمام برساند. همه امیدوارند او دست از بازیگوشی‌های همیشگی اش برداشته و به عنوان یک مدافع هوش بالای خود را در کنار کیفیتی که دارد به کار گرفته و باید دید قادر خواهد بود ابتدا در جدال با قطر و در ادامه در فینال مهره تاثیرگذار و برتر ایران لقب گیرد یا خیر. الان که همه در جدال با ژاپن به او نمره قبولی داده‌اند. مهره ای که در بهترین زمان ممکن فرشته نجات و صعود ایران برابر ژاپن لقب گرفت.