به گزارش "ورزش سه" در مهرماه امسال تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی ماه اکتبر در دو بازی تورنمنت چهارجانبه اردن مقابل تیم میزبان و قطر پیروز شد و به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسید.

در این تورنمنت تیم‌های قطر، اردن، ایران و عراق حضور داشتند که ایران با شکست دادن اردن میزبان به فینال رسید و قطر نیز عراق را برد.

امروز امیر قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از بازی با قطر به این نکته اشاره کرد و گفت وقتی قرار بود تیم ملی در این تورنمنت شرکت کند برخی نسبت به حضور ما در این مسابقات انتقاد می‌کردند اما حالا سه تیم نیمه نهایی جام ملت‌ها از آن تورنمنت آمده‌اند.

1987609

نکته اما اینجاست که با شکست کره جنوبی حالا ضمن اینکه قهرمانی قطعا به یکی از تیم‌های غرب آسیا خواهد رسید در نهایت تیمی قهرمان می‌شود که در آن تورنمنت چهاجانبه حضور داشته است.

در عین حال به نظر می‌رسید تیم ملی عراق نیز که دیگر تیم آن تورنمنت چهارجانبه بود پتانسیل حضور در نیمه نهایی را داشت و با توجه به مسیری که داشت در صورت پیروزی مقابل اردن می‌توانست مقابل تاجیکستان هم پیروز باشد و حتی شاید در مصاف با این کره خسته و فرسوده برنده می‌شد.

در آن تورنمنت تیم ملی ایران مقابل اردن 3 بر یک پیروز شد، هر چند حریف در دقیقه اول وقت اضافه یک پنالتی از دست داد و در شرایطی که نزدیک بود بازی 2-2 مساوی شود در نهایت با گل دقیقه 94 مهرداد محمدی 3 بر یک پیروز شد و در فینال نیز با چهار گل قطر را در هم کوبید.