به گزارش "ورزش سه"، دوره کنونی جام ملت‌های آسیا به مانند سال 2019 در حال تجربه یک شگفتی بزرگ است. جایی که اردن با بازیکنان کمتر شناخته‌شده، پای به مسابقه فینال گذاشته و حالا آنها تا رسیدن به یک رؤیای غیر قابل تعبیر، فاصله زیادی ندارند.

اردن در شرایطی پای به رقابت‌های جام ملت‌ها گذاشت که آنها وضعیت بسیار بدی را تجربه می‌کردند. این تیم شهریور امسال در یک بازی دوستانه برابر نروژ با 6 گل شکست خورد. آنها حتی برابر آذربایجان نیز مغلوب شدند تا اینکه تورنمنت چهار جانبه به میزبانی این کشور فرارسید.

شاگردان عموته برابر ایران و عراق نیز باختند و در مرحله مقدماتی جام جهانی نیز پس از تساوی برابر تاجیکستان، در زمین خود برابر عربستان تن به شکست دادند. این تیم تا پیش از آغاز جام ملت‌ها، سه بازی دوستانه دیگر برگزار کرد که از سد قطر گذشت و برابر لبنان دو بر یک و مقابل ژاپن 6 بر یک شکست خوردند.

در واقع اردن از 9 بازی دوستانه و رسمی خود تا پیش از آغاز جام ملت‌ها، در 7 بازی شکست خوردند و تنها از سد قطر گذشتند و برابر تاجیکستان مساوی کردند. حالا همین تیم رقبای قدرتمندی چون عراق و کره جنوبی را شکست داده و پای به دیدار فینال جام ملت‌ها گذاشته و امیدوار است تا به مانند قطر 2019، شگفتی‌ساز شود.

کمتر کسی انتظار داشت که قطر در سال 2019 بتواند با عبور از تیم‌های قدرتمند، بر بام فوتبال آسیا بایستد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند. آنها ابتدا با 2 گل از سد لبنان عبور کردند و سپس با پیروزی خیره کننده 6 بر صفر، کره شمالی را در هم کوبیدند که در آن مسابقه شاهد ظهور المعز علی و پوکر او بودیم.

1987824

اما اوج کار قطر فلیکس سانچز در دور گروهی، به بازی سوم برمی‌گردد که عیار این تیم مشخص شد و همگان پی بردند که این تیم یک مدعی قهرمانی است. جایی که عنابی پوشان با دو گل از سد عربستان گذشت و به عنوان سرگروه پای به مرحله حذفی گذاشت.

قطر در دور یک هشتم نهایی با یک گل از سد عراق گذشت و سپس در مرحله بعد با همین نتیجه کره جنوبی قدرتمند را شکست داد و در بازی نیمه نهایی نیز امارات میزبان را با چهار گل در هم کوبید و سپس در بازی فینال با نتیجه سه بر یک از ژاپن را از پیش رو برداشت و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

حالا یک تیم عربی دیگر درست به مانند قطر مدل 2019 ظهور کرده و حریفان را یکی پس از دیگری از سر راه برمی‌دارد و اکنون در فینال مسابقات حضور دارد. اردن با غلبه بر کره جنوبی ثابت کرد که آنها با شایستگی تا بازی پایانی پیش رفته‌اند و موفقیت آنها هرگز اتفاقی نبوده است.

در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی مشخص خواهد شد که آیا ایران مقابل اردن قرار خواهد گرفت و یا قطر. در هر صورت، تیم دوم کار سخت و دشواری برای تقابل با شاگردان حسین عموته خواهد داشت.