به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی قطر برخلاف آمار خوبی که در خط دفاعی دارد اما ضعف قابل توجهی در کارهای دفاعی دارد و سرمربی این تیم تا مرحله نیمه نهایی راهکار قطعی برای پوشش ضعف های تیمش پیدا نکرده است.

در تمامی مسابقاتی که رقیب قطر قدرت هجومی داشته و توانسته توپ را در زمین این تیم به گردش در بیاورد به این تیم گل زده و موقعیت‌های خوبی ایجاد کرده با درخشش مشعل برشم و مقداری خوش‌شانسی قطری‌ها پیروز از میدان خارج شدند.

در بازی با فلسطین بسام الراوی و بوعالم خوخی آنقدر عملکرد ضعیفی داشتند که در بین نیمه تعویض شدند و دو مدافع میانی دیگر این تیم به میدان رفتند، در بازی با ازبکستان هم مندز و طارق سلمان در ترکیب اصلی قرار گرفتند و بازیکنان ازبک بارها عمق دفاع این تیم را هدف قرار دادند.

عمق دفاع قطر آسیب‌پذیر است و به دلیل سبک بازی این تیم پشت مدافعان این تیم هدف خوبی برای صاحب توپ شدن مهاجمان ایران خواهد بود، قطری‌ها برای کم کردن فاصله خطوط سه گانه تیم‌شان، خط دفاعی جلوتر بازی می‌کند و نزدیک به خط هافبک قرار می‌گیرد.

با توجه به سبک فوتبالی سردار و طارمی در عبور از خط آفساید و استارت‌ها و قدم‌های بلندی که دارند و خط دفاعی کندی که قطری‌ها دارند، می‌توان به این موضوع امیدوار بود که در بازی با قطر در موقعیت تک به تک قرار خواهیم کرد، مخصوصا اگر گل اول را به این تیم بزنیم!

قطری‌ها در آخرین مسابقه با 3 مدافع میانی و دو فول بک به میدان رفتند که این موضوع هم نتوانست ضعف خط دفاعی این تیم را پوشش دهد و باید دید در بازی با ایران تصمیم جدیدی خواهند گرفت یا کادرفنی تیم ملی از ضعف های آنها نهایت بهره را خواهد برد، چیزی که مشخص است خط دفاعی این تیم در شرایطی که تحت فشار قرار می‌گیرد آسیب‌پذیر است و ایران باید با حملات منظم و هدفمند از این ضعف استفاده کند.