به گزارش "ورزش سه" با وجود نتایج ضعیف تیم ملی چین در جام ملت‌ها انتخاب داور مشهور چینی برای قضاوت در فینال رقابت‌ها باعث شد رسانه‌های چینی این اتفاق را چراغ راه فوتبال شرق آسیا بدانند، اما کره‌ای‌ها از این غرور کاذب عصبانی‌اند.

سایت نیوزوان کره جنوبی در این باره نوشت: 
چین در این تورنمنت شرمنده شرق آسیا بود. چین که در مرحله گروهی با تیم‌های قطر، تاجیکستان و لبنان بازی کرد، با 2 تساوی و یک باخت با رکورد خفت بار بدون گل زده و یک گل خورده در رده سوم گروه قرار گرفت. از بین تیم‌های سوم، چهار تیم برتر برای حضور در مرحله یک هشتم نهایی کارت صعود گرفتند اما چینی‌ها با دو امتیاز نتوانستند صعود کنند. در نتیجه چین از مرحله گروهی حذف شد و مجبور شد زودتر وسایل خود را جمع کند. 

کره و ژاپن همان‌طور که رسانه‌ها اشاره کردند به ترتیب به نیمه نهایی و یک چهارم نهایی راه یافتند. کره پس از کسب 1 برد و 2 تساوی در مرحله گروهی با شکست عربستان در مرحله یک هشتم نهایی و استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی راهی نیمه نهایی شد. ژاپن پس از ثبت 2 برد و 1 باخت در مرحله گروهی در مرحله یک هشتم نهایی بحرین را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. اما آنها توسط اردن و ایران حذف شدند. 

رسانه کره‌ای در ادامه این مطلب آورده است: اگرچه نتوانستیم برنده شویم، اما خیلی بهتر از چین بودیم. در این شرایط، تنها چیزی که چین می‌توانست ارائه دهد، قضاوت بود. به گزارش سایت سوهو چین ما نینگ دیدار اردن و قطر را قضاوت خواهد کرد. داور ما نینگ در طول دوران حرفه‌ای خود مسئولیت ۲۹۳ بازی را بر عهده گرفت و ۱۲۷۶ کارت زرد (شامل اخراج‌های تجمعی) و ۴۰ کارت قرمز مستقیم صادر کرد.  

به نوشته سایت نیوزوان کره این داور چینی تمایل دارد بیش از حد کارت بدهد و باعث جنجالی شدن بازی‌ها می‌شود: "در بازی کره با بحرین در حالی که او با بازیکنان بحرین برخورد نرمی داشت، بازیکنان کره 5 کارت زرد گرفتند. علاوه بر این در بازی قطر و فلسطین به بازیکنان قطری که تکل‌های خطرناک انجام دادند کارت داده نشد و بازیکنان فلسطین سه اخطار گرفتند. همچنین حتی با وجود اینکه قطر فوتبال روانی بازی کرد، زمان اضافه کوتاه شد. این وضعیت فعلی فوتبال چین است که دوست دارد بگوید چنین داوری فینال را بر عهده داشت."