به گزارش "ورزش ‌سه"، محرم نویدکیا شماره 4 فراموش نشدنی تیم فوتبال سپاهان و تاریخ فوتبال ایران که دهه طلایی باشگاه اصفهانی بدون او قابل تصور نیست، پس از اینکه در هفته‌های ابتدایی لیگ شانزدهم به شکل دراماتیکی کفش‌هایش را آویخت، به مدت 4 سال به یکباره از دایره فوتبال ایران ناپدید شد و دل مشغولی‌های خودش را پس از سال‌ها بازی کردن و مصدومیت‌های دردناک دنبال کرد. 

البته نویدکیا در این مدت از مربیگری غافل نبود و ضمن گرفتن مدارک خود به صورت جزئی نیز اتفاقات و حواشی فوتبال ایران را در خلوت خود و به دور از هیاهو دنبال می‌کرد.

1988915
قابی از نویدکیا در کنار محمدحسین مرادمند مدافع استقلال که پرورش یافته آکادمی سپاهان است و سابقه همبازی بودن و رقابت با محرم را دارد.

سرانجام در ابتدای لیگ بیستم بود که دوران دوری این ستاره تکرارنشدنی فوتبال ایران به پایان رسید و او هدایت تیم محبوبش را عهده‌دار شد. نویدکیا در لیگ‌های بیستم و بیست و یکم سرمربی سپاهان بود. او در سال اول با کسب نتایجی خیره‌کننده درنهایت پشت سر پرسپولیس 67 امتیازی با 65 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید. در سال دوم اما شرایط به دلایل مختلف برای محرم خوب پیش نرفت و او که دو مرتبه در طول مسابقات به دلیل رخ دادن برخی اتفاقات نظیر تخریب دستیارانش استعفا داده بود، درنهایت تصمیم گرفت تا پایان مسابقات بماند ولی تاکید کرد که با وجود داشتن قرارداد 3 ساله هدایت تیم محبوبش را در سال سوم نمی‌پذیرد و پس از این تصمیم بود که محمدرضا ساکت با مورایس وارد مذاکره شد و این مربی پرتغالی به ایران آمد. نویدکیا در سال دوم حضورش هم موفق به کسب عنوان سومی پس از استقلال و پرسپولیس شد.

یکی از عجیب‌ترین اتفاقات لیگ برتر طی یکی دو سال اخیر بیرون ماندن محرم نویدکیا از دایره مربیان لیگ برتر و همینطور رده‌های مختلف ملی بود. البته نویدکیا در این مدت چند مرتبه تا آستانه هدایت تیم امید و برخی باشگاه‌های دیگر نظیر مس رفسنجان و فولاد خوزستان نیز پیش رفت، اما درنهایت این فرصت به مربیان دیگری داده شد! 

1988919

سرانجام اما این اتفاق رخ داد و نویدکیا که یکی از گزینه‌های هدایت مس رفسنجان برای جانشینی ربیعی بود، با چند ماه تاخیر جانشین ساکت الهامی شد که نتوانست نتایج خوبی در رفسنجان بگیرد.

ساعتی پیش مس رفسنجان در دیداری تدارکاتی پیش از آغاز نیم فصل دوم به مصاف استقلال رفت تا بار دیگر بازگشت نویدکیا به لیگ برتر یادآوری شود. اضافه شدن نویدکیا جذاب‌ترین اتفاق لیگ برتر در نیم فصل دوم برای آنهایی است که طی دو سال حضور این چهره در راس کادر فنی تیم فوتبال سپاهان با گفتار، رفتار و کرداری آشنا شدند که در فوتبال ایران جایی ندارد.