به گزارش "ورزش سه"، با وجود حذف زودهنگام تیم ملی چین، رسانه‌ای این کشور یک بهانه برای دنبال کردن اخبار این تورنمنت داشته‌اند. سایت چینی سوهو در تاریخ 8 فوریه نوشت: "چین دوباره به فینال جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند! البته متاسفانه تیم ملی فوتبالمان نیست، بلکه مانینگ داور ما است که به او افتخار می‌کنیم."

اردن و قطر برای کسب عنوان قهرمانی در فینال جام ملت‌های آسیا 2023 که در ورزشگاه لوسیل در الدعین قطر در تاریخ 10 فوریه برگزار می‌شود، به مصاف هم خواهند رفت. پیش از آغاز بازی، داورانی که فینال را برعهده خواهند داشت، مشخص شدند. طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، چند داور چینی از جمله داور منینگ به عنوان سرداور و کمک داوران، ژو فی و جیانگ چنگ برای این بازی حساس تعیین شدند.

به نوشته سایت نیوز وان، هواداران چینی فوتبال از اینکه مانینگ که داوری است که با کره‌جنوبی رابطه‌ای بد دارد به قضاوت این بازی منصوب شده، خوشحال هستند. او در اولین بازی مرحله گروهی بین کره‌جنوبی و بحرین به کره پنج اخطار داد. قضاوتی که منصفانه نبود و هیچ اخطاری برای بازی خشن بحرین داده نشد.

علاوه بر این در دیدار مرحله یک هشتم نهایی قطر و فلسطین داوری این سرداور به وضوح به سود قطر بود. بازیکن قطری در وقت اضافه نیمه دوم روی حریف خطا کرد اما کارت زرد دریافت نکرد. نه تنها در نیمه دوم بلکه در وقت‌های اضافه نیز تاخیر زیادی توسط قطر در بازی رخ داد. با این حال 7 دقیقه وقت اضافه داده شد و به محض تمام شدن این دقایق بازی به پایان رسید.

با وجود عملکرد بحث برانگیز داوری این فینال مهم را به مانینگ داده‌اند و رسانه‌های چینی نتوانستند هیجان خود را پنهان کنند. سایت سوهو با بیان اینکه صعود چینی‌ها به عنوان داور به فینال جام ملت‌های آسیا باعث افتخار است، افزود: "کل فینال جام ملت‌های آسیا متشکل از داوران چینی است. این اولین‌بار است که یک داور چینی فینال جام ملت‌های آسیا را قضاوت می‌کند." (منبع: نیوز وان)