به گزارش "ورزش‌ سه"، دیدار فینال روز 21 مهر 1381 در بوسان برگزار شد و ایران با دو گل کاظمیان و بیاتی‌نیا ژاپن را برد و قهرمان شد. علی دایی به دلیل درگذشت پدرش در نیمه راه مسابقات را ترک و به ایران بازگشت. ابراهیم میرزاپور، مهدی رحمتی، ارشاد یوسفی، حسین کعبی، مهدی امیرآبادی، حمید عزیززاده، جلال کاملی مفرد، علی بداوی، محمد نصرتی، یحیی گل‌محمدی، سعید لطفی، ابوالفضل حاجی‌زاده، محرم نویدکیا، جواد نکونام، ایمان مبعلی، جواد کاظمیان، علی دایی، علیرضا نیکبخت واحدی، سیاوش اکبرپور و محسن بیاتی‌نیا نفرات تیم ملی در این دوره از مسابقات بودند.

در کمال تعجب 25 سال پس از این قهرمانی همچنان فوتبال ایران نه تنها موفق به کسب قهرمانی در 6 دوره اخیر جام ملت‌ها نشده که در بازی‌های آسیایی هم به‌کارگیری سیاست‌های نادرست از سوی کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال و درگیری‌هایی که این دو سازمان برای آماده‌سازی و فراهم کردن امکانات داشته‌اند، نه نسل‌سازی کرده و نه موفق به قهرمانی شده است.

روز گذشته دیداری دوستانه میان مس رفسنجان و استقلال تهران برگزار شد که این مسابقه یک خاطره قدیمی را در دل هواداران فوتبال زنده کرد؛ جایی که جواد نکونام و محرم نویدکیا به عنوان دو هافبک فراموش نشدنی تاریخ فوتبال ایران به عنوان سرمربی به هم رسیدند و برای دقایقی هم در حاشیه این مسابقه گفت‌وگو داشتند تا احتمالا ضمن صحبت درباره شرایط این روزهای تیم‌شان و فوتبال ایران، گریزی هم به خاطرات قدیمی در اردوهای تیم ملی زده باشند.

1989181
1989182
1989183