به گزارش ورزش سه، مارکز لوپز یک ماه قبل از شروع مسابقات جام ملت‌های آسیا و پس از برکناری کارلوس کی روش به صورت موقت هدایت تیم ملی قطر را بر عهده گرفت و پس از پایان مسابقات هم اعلام کرد به باشگاه الوکره بازخواهد گشت اما دستاوردی که لوپز در جام ملت های آسیا به دست آورد و همچنین نقش او در بازگرداندن اعتماد به نفس بازیکنان و ارائه بهترین سطح توسط آنها در مسابقات باعث شده تا بسیاری از قطری‌ها درخواست ادامه حضور او در تیم ملی کشورشان را داشته باشند.

جاسم بن راشد البوعینین، رئیس فدراسیون فوتبال قطر، دل برنامه شورا شبکه الکاس در این باره گفت: پس از موفقیت شگفت انگیزی که قطر در کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا به دست آورد، در این خصوص با باشگاه الوکره هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت.

اگرچه این اولین تجربه مارکز لوپز اسپانیایی در هدایت تیم های ملی بود، اما او در اولین ماموریت خود به عنوان سرمربی تیم ملی بسیار موفق ظاهر شد و عنابی‌ها را به یک دستاورد تاریخی رساند و در صدر مطبوعات اسپانیا قرار گرفت. آنچه که لوپز به دست آورد به بحث همه رسانه‌های اسپانیایی تبدیل شده است، به خصوص که این دومین تجربه موفق یک سرمربی اسپانیایی (پس از قهرمانی فلیکس سانچز در در جام ملت های آسیا 2019) محسوب می‌شود.

لوپز با نام مستعار "تین تین" در 7 دسامبر رسماً مربی قطر شد؛ یعنی یک ماه و پنج روز مانده به شروع جام ملت های آسیا. او توانست با وجود زمان کم دوباره انگیزه و نشاط را به تیم ملی قطر بازگرداند و در مدتی کوتاه با قهرمانی در جام ملت های آسیا نام خود را در تاریخ فوتبال قطر و آسیا ثبت کند.

با این حال علیرغم گزارش های اخیر مبنی بر پایان ماموریت لوپز با فطر و بازگشت او به باشگاهش، الوکره، رئیس فدراسیون فوتبال قطر تصمیم گرفته است که لوپز در مرحله بعد نیز سرمربی تیم ملی این کشور باشد.