به گزارش ورزش سه، با توجه به محرومیت آرش رضاوند استقلال برای اولین بار بدون حضور او در یک مسابقه به میدان خواهد رفت و باید دید نقش کلیدی که جواد نکونام به این بازیکن سپرده را چه کسی ایفا می‌کند و طرح و نقشه استقلال تغییر خواهد کرد یا با همان روش به میدان خواهد رفت.

با توجه به سیستم 3 مدافع مرکزی و دو بال کناری استقلال با 3 هافبک میانی بازی می‌کند و در این صورت به بررسی حالت های مختلف خط هافبک استقلال در بازی با ملوان خواهیم پرداخت:

چشمی - مهدی‌پور - حامدی‌فر

این حالت نزدیک‌ترین به سیستم همیشگی استقلال است، چشمی و مهدی‌پور دو هافبک عقب استقلال و حامدی‌فر با همان شرح وظایف مسئولیت شروع پرس و اضافه شدن به خط حمله را دنبال می‌‌کند، البته با توجه به ترک تمرین توسط حامدی‌فر و مشکلاتی که این بازیکن دارد احتمال دارد او در این مسابقه فرصت کمی برای حضور در زمین پیدا کند.

چشمی - نیک نفس - مهدی پور

روزبه چشمی در کنار زبیر نیک نفس و حضور مهدی‌مهدی پور نزدیک به بازیکنان هجومی استقلال، این ترکیب هم حضور 3 بازیکن فیزیکی استقلال در این مسابقه خواهد بود و می‌تواند سیستم مورد نظر استقلال را تاحدود زیادی دست نخورده باقی بگذارد.

1992090

چشمی - مهدی‌پور - ماشاریپوف

استقلال برای اولین بار از این روش می‌تواند استفاده کند و سیستم جدید و هجومی تری را به میدان بفرستد که شاید درخشش ماشاریپوف نقطه ضعف آبی‌ها را پس از سالها برطرف کند و یک هافبک با قابلیت هجومی در اختیار این تیم قرار دهد.

با بررسی سه سیستم مورد نظر نقش کلیدی روزبه چشمی و. مهدی‌مهدی پور در ادامه فصل برای آبی‌ها نمود پیدا کرد و این در حالتی است که با بازگشت رضاوند به احتمال فراوان رقابت جذابی بین او و مهدی‌پور ایجاد خواهد شد، البته یک حالت دیگر هم وجود دارد که نکونام بخواهد از چشمی در قلب خط دفاعی استفاده کند و آن موقع شاهد حضور خط دفاعی کاملا متفاوت نسبت به نیم فصل نخست را شاهد خواهیم بود.