به گزارش "ورزش سه"، یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های فوتبال در حال حاضر پرونده عجیب نگریرا است. حدود یک سال پیش جزئیات کاملی از این پرونده منتشر شد که فوتبال اسپانیا را به شوک عمیقی فرو برد.

گفته می‌شود بارسلونا در یک مدت ۱۷ ساله، حدود ۸ میلیون یورو به نگریرا پرداخت کرده است. اتهامات می‌گویند همه این مبالغ رشوه و برای کمک به بارسا در زمین بوده‌اند، اما خود باشگاه همه اتهامات را بی‌اساس خوانده و مدعی شده که تمام پرداختی‌ها قانونی بوده‌اند.

1992348

اینکه باشگاهی در یک مدت طولانی این کار را کرده باشد و کسی متوجه آن نشده باشد اتفاقی عجیب در فوتبال اسپانیاست. با برملا شدن جزئیات بیشتر قطعاً پای افراد بیشتری به پرونده باز می‌شود و حقایق غیرقابل باوری افشا می‌شوند.

خاویر تباس که بارها درباره اتفاقات مختلف لالیگا مصاحبه‌های جنجالی‌ای داشته، دقایقی پیش در یک مصاحبه باز هم به پرونده نگریرا پرداخته است. او در این مورد گفت: «پرونده نگریرا بدترین اتفاقی است که در تاریخ فوتبال اسپانیا رخ داده و خواهد افتاد. این باورنکردنی است که یک باشگاه سال‌ها به نایب رئیس اتحادیه داوران پول پرداخت کرده است. البته علیرغم همه چیز، من فکر نمی‌کنم که بارسلونا داوران را خریده باشد و اثبات اینکه آنها این کار را کرده‌اند بسیار دشوار است.»