به گزارش ورزش سه، در میان آمار گلزنی‌های ارلینگ برات هالند، این مهاجم نروژی موقعیت‌های بسیار زیادی را از دست می‌دهد و همیشه این فرصتی بوده تا رسانه‌ها و کارشناسان از روند تهاجمی این مهاجم غول‌پیکر انتقاد کنند اما در این فصل از فوتبال اروپا، او موقعیت‌های بسیار ساده‌ای را از دست می‌دهد و به نظر عطش گلزنی او کمتر شده است.

منچسترسیتی شب گذشته در دیدار مقابل چلسی با توجه به خلاقیت بالای خط هافبک خود از جمله با حضور کوین دیبروینه و جرمی دوکو، موقعیت‌های بسیار زیادی آماده کرد اما اسلحه مرگبار پپ گواردیولا هیچکدام از شلیک‌هایش در چارچوب فلزی چلسی نبود تا در نهایت این رودری باشد که برای گلزنی و نجات دادن سیتیزن‌ها پیشقدم شود.

1992349

ارلینگ هالند هر ۲ نیمه مسابقه مقابل چلسی را با از دست دادن یک موقعیت عالی آغاز کرد و در نهایت با ۹ شوت و بدون گل زده از زمین بیرون آمد. تعداد گل مورد انتظار از شلیک‌های او به ۱.۷۱ رسیده بود. این بالاترین تعداد موقعیتی بود که غول نروژی در تمام دوران حضور خود در شهر منچستر در یک مسابقه از دست داده است. در ۸ فصل اخیر لیگ برتر تنها یک بار پیش آمده بود یک بازیکن منچسترسیتی با وجود شلیک ۹ شوت در گلزنی ناکام بماند؛ سرخیو آگوئرو در مقابل منچستر یونایتد در سال ۲۰۱۷.

او از آغاز فصل جدید 21 موقعیت مسلم گلزنی را از دست داده و از این حیث پیشتاز است. ارلینگ هالند با ثبت 73 شوت هفتمین بازیکنی است که اقدام به شوتزنی کرده که 31 شوتش در چارچوب بوده است. در این فصل از فوتبال اروپا هری کین از بایرن مونیخ، لوئیس اوپندا از لایپزیش، دنیز اونداف از اشتوتگارت، داروین نونیز از لیورپول و کیلیان امباپه از پاری سن ژرمن بازیکنانی بودند که به طور میانگین در طول هر 90 دقیقه، 2 شوت داخل چارچوب دارند در حالی که هالند با 1.85 از دیگر مدعیان گلزنی جا مانده است.