به گزارش "ورزش سه"، پس از تساوی ۱-۱ رئال مادرید برابر رایو وایکانو، خیرونا فرصت داشت با پیروزی در بازی امشب در خانه اتلتیک بیلبائو، فاصله‌اش را با صدر جدول به ۳ امتیاز کاهش دهد. با این حال آنها در این امر ناکام بودند و این بازی با پیروزی ۳-۲ شاگردان ارنستو والورده خاتمه یافت.

بازی را میزبان بهتر شروع کرد. الکس برنگر در دقیقه ۲ پشت محوطه خیرونا صاحب توپ شد و با پیشروی به جلو ضربه‌اش را به گوشه چپ دروازه زد و موفق شد گل اول را به ثمر برساند.

بیلبائو در این بین حملاتش را ادامه داد و چندین بار به دروازه خیرونا نزدیک شد. مهمان هم دست و پا بسته نبود و دروازه میزبان را چند بار تهدید کرد.

ادامه نیمه اول به همین شکل و پایاپای دنبال شد اما هیچکدام از دو تیم نتوانستند گل دیگری بزنند و نیمه اول با همان گل برنگر به پایان رسید.

در دقیقه ۴۹ نیمه دوم ایوان مارتین، در سمت چپ محوطه جریمه به توپ رسید. او با یک استپ زیبا توپ را به مقابل دروازه ارسال کرد و در ادامه سینگانکوف به راحتی دروازه میزبان را باز کرد.

1992788

پس از گل مساوی اتلتیک بیلبائو دوباره برای زدن گل برتری حملاتش را ادامه داد. در دقیقه ۵۶ روی اشتباه بازیکنان خیرونا، توپ لو رفت و گوروزتا در سمت راست به توپ رسید. او بدون معطلی توپ را به محوطه جریمه فرستاد و در آنجا باز هم برنگر حاضر بود و گل برتری را به ثمر رساند.

۴ دقیقه بعد روی پاسی بلند، اینیاکی‌ ویلیامز تک و تنها در محوطه خیرونا صاحب توپ شد. او در میان مدافعان حریف ضربه‌اش را زد و موفق شد حساب کار را ۳-۱ کند.

1992789

در ادامه خیرونا تمام توانش را گذاشت تا از شکست بگریزد. آنها بارها روی موقعیت‌هایی ناقص به دروازه بیلبائو نزدیک شدند اما در پایان ناکام می‌مانند.

درنهایت در دقیقه ۷۵ روی ارسال الیکس گارسیا، اریک گارسیا با ضربه سر دروازه را باز کرد و اختلاف را به یک گل رساند.

در دقایق پایانی بازی خیرونا صاحب توپ و میدان بود و بیلبائو چشم به ضدحمله‌ها داشت. شاگردان میشل با وجود در اختیار داشتن توپ نتوانستند گل مساوی را بزنند و این بیلبائو بود که موفق شد از سه امتیازش حفاظت کند.

با این نتیجه، خیرونا با ۵۶ امتیاز در رده دوم ماند. بدین ترتیب فاصله آنها با صدر جدول نه‌تنها کمتر نشد، بلکه با افزایش ۱ امتیازی به ۶ رسید.
اتلتیک بیلبائو هم ۴۹ امتیازی شد و به فاصله دو امتیازی اتلتیکو مادرید رده چهارمی رسید.