به گزارش "ورزش سه"، یکشنبه عصر تیم‌های لیورپول و چلسی در جام اتحادیه فوتبال انگلیس در بازی فینال در ورزشگاه ومبلی به مصاف یکدیگر می‌روند. چلسی در این فینال شانس دارد که با پیروزی و قهرمانی کمی فصل بسیار بد خود را بهبود ببخشد. پوچتینو در آستانه این دیدار حساس در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

پیروزی در فینال جام اتحادیه چقدر برای ادامه پروژه چلسی با شما حیاتی است؟
"شاید لازم باشد از افراد دیگری این سوال را بپرسید. من فقط روی برنده شدن در فینال تمرکز کرده‌ام. نمی‌توانم به سوال شما پاسخ دهم زیرا در دستان من نیست."

مصدومان پرتعداد لیورپول؟
"درکشان می‌کنم اما ما هم مصدومان زیادی داریم. هیچکس نمی‌خواهد بازیکنان را در این شرایط ببیند. ما هنوز باید چند بازیکن را ارزیابی کنیم تا ببینیم آیا می‌توانند در روز یکشنبه دقایقی در بازی حضور داشته باشند یا خیر."

حضور در فینال در جام اتحادیه یک موفقیت است؟ 
"رسیدن به فینال فقط قرار نیست که یک هدف باشد، فینال‌ها برای پیروزی هستند. این یک رویا برای ماست و ما برای آن می‌جنگیم و تیم هم کاملا آماده آن است. در چند هفته گذشته ما پیشرفت کردیم و در یک لحظه و شرایط بسیار خوب به این فینال می‌رسیم."

می‌دانید که قرار است به چه دروازه‌بانی بازی بدهید؟
"بله. 99٪، تیم در ذهن من کامل است. اما من هنوز به بازیکنان نگفته‌ام. ترجیح می‌دهم فردا [به آنها بگویم]، یا شاید حتی بعد از آن. بنابراین به شما هم نمی‌گویم."

1994009

مصدومیت تیاگو سیلوا؟
"این شانس را دارد که در فینال در ترکیب اصلی باشد. فردا خواهیم دید که آیا او می‌تواند در این بازی شرکت کند یا خیر. امروز نصف تمرین گروهی را انجام داد."

شانس لیورپول برای قهرمانی بیشتر است؟
"مطمئنا. کلوپ یکی از بهترین‌هاست، همراه با پپ. اگر از من بپرسید، لیورپول دست برتر را دارد. آنها تجربه رقابت در این رقابت‌ها را دارند. برای برخی از بازیکنان ما، این اولین تجربه فینال است. کلوپ آنقدر باهوش است که بگوید بازی 50-50 است، اما من فکر می‌کنم لیورپول دست برتر را دارد.
در فینال جام اتحادیه برای کادر مربیگری این یک شانس بسیار مهم است که بتوانند [برنده جام] شوند و تیمی مانند لیورپول را برای کسب اولین عنوان ما [در انگلیس] پس از 11 سال به چالش بکشند. این برای ما یک رویاست."

شکست چلسی در فینال‌های قبلی در ورزشگاه ومبلی؟
"این فقط آمار و تاریخ است. البته مردم به این چیزها توجه می‌کنند. اما ما به اتفاقی که یک سال پیش، دو سال پیش و سه سال پیش افتاد فکر نمی‌کنیم. ومبلی مثل خانه ماست. ما پیوند بسیار خوبی بین ومبلی و تیم ایجاد کردیم. بازی کردن در آنجا و تلاش برای برنده شدن بسیار خاص و ویژه خواهد بود."