به گزارش "ورزش سه" در حالی که اورتون در هفته گذشته لیگ جزیره برابر لیورپول شکست خورده بود و بازی سخت برابر چلسی پیش‌بینی‌ها را به سمت سقوط احتمالی این تیم برده بود، شاگردان فرانک لمپارد با کسب نتیجه‌ای فوق‌العاده و پیروزی یک بر صفر برابر آبی‌های لندن توانستند روزنه‌های امید خود برای بقا در لیگ را زنده نگه دارند.
اما تافی‌ها علاوه بر استفاده از اشتباه آزپیلیکوئتا، کمک ویژه هواداران خودشان در جریان این برتری را هم حس کردند. ماجرا از این قرار است که یکی از هواداران اورتون در زمان های تلف شده توپ مسابقه را زیر لباس خودش پنهان می‌کند تا در جریان پیروزی مقابل چلسی چند ثانیه‌ای را هم او تلف کند!
در حالی که توپ از کانال سمت راست زمین چلسی به بیرون رفته بود، این هوادار اورتون  توپ را زیر لباسش گذاشت و در حالی که مشخص بود که توپ به آنجا رفته است، ریس جیمز، مدافع کناری چلسی همچنان دیوانه وار به دنبال توپ بود تا بتواند بازی را زودتر شروع کند.
حتی جایی به نظر می‌رسید که این هوادار می‌خواهد توپ را به بازی بازگرداند، اما با قرار دادن پای خود در ردیف جلو، تلاش بهتری برای مخفی کردن آن انجام داد و بازی کمی بعد از سر گرفته شد.

 

 


اورتون به عنوان یکی از تیم های حاضر در لیگ برتر، برای اولین بار از سال ۱۹۵۱ در خطر سقوط از لیگ برتر قرار دارد و هواداران هر کاری انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که چنین پایان شوکه‌کننده‌ای در انتظارشان نخواهد بود. کاری که حداقل در بازی با چلسی در آن موفق بودند.
البته این تنها حربه هواداران اورتون برای غلبه بر چلسی نبود. در آستانه مسابقه، آتش بازی در خارج از هتل محل اقامت تیم چلسی در لیورپول به راه افتاد تا خواب آنها را مختل کند. فیلم‌های ویدئویی نشان می‌دهد که آتش بازی همراه با انفجار، ترقه و سوت‌های بلند است که تا ساعت ۳ صبح ادامه داشت. جورجینیو کاپیتان دوم چلسی قبل از بازی اذعان داشت که خوابش تحت تاثیر این اتفاق‌ها بوده است. جورجینیو قبل از شروع بازی با خنده در خصوص این اتفاقات گفت: "بله، کمی پر سر و صدا بود. از خواب بیدار شدم و فکر کردم چه خبر است؟ ما می دانستیم که ممکن است این اتفاق بیفتد و فقط سعی کردیم دوباره بخوابیم و برای امروز آماده باشیم."


اورتون در رده هجدهم جدول و با یک بازی و دو امتیاز کمتر نسبت به لیدز قرار دارد و در ۵ هفته پایانی باید برابر لسترسیتی، واتفورد، برنتفورد، پالاس و آرسنال قرار بگیرد.