به گزارش ورزش سه، کمیته بین المللی المپیک در اکتبر گذشته و پس از آنکه کمیته ملی المپیک روسیه، مراکز المپیک حاضر در مناطق اوکراین که تحت اشغال روسیه قرار دارد، به رسمیت شناخت، این کمیته را تعلیق کرد. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که این اقدام روسیه، نقض منشور المپیک است زیرا تمامیت ارضی کمیته المپیک اوکراین را نقض می‌کند.

روسیه تصمیم کمیته بین المللی المپیک را رد کرد و اعلام کرد در پس این رای، انگیزه‌های سیاسی وجود دارد و بنابراین از طریق درخواست تجدیدنظر، خواستار لغو تعلیق و به رسمیت شناختن مجدد کامل عضویت کمیته المپیک روسیه شد.

اما دادگاه حکمیت ورزش روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: هیئت مسئول رسیدگی به این پرونده درخواست تجدیدنظر را رد کرد و تصمیم مورد بحث را تأیید کرد. شورای اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در این زمینه اصولی را زیر پا نگذاشته بود.

پس از حمله روسیه به اوکراین، ورزشکاران روسی از شرکت در مسابقات قهرمانی بین المللی منع شدند اما سال گذشته کمیته بین‌المللی المپیک مجموعه‌ای از توصیه‌های اولیه را به فدراسیون‌های ورزشی بین‌المللی صادر کرد و از آنها خواست اجازه دهند ورزشکاران روسیه به صورت انفرادی و بدون پرچم یا سرود ملی در مسابقات شرکت کنند. کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد که ورزشکاران نباید به خاطر اقدامات دولت‌شان مجازات شوند.