به گزارش ورزش سه، قرار است در جریان هفته هجدهم لیگ برتر دو تیم مدعی فوتبال ایران استقلال و سپاهان برابر یکدیگر قرار گیرند. جدالی حساس و تعیین کننده بین دو تیم صاحب سبک در این فصل از فوتبال ایران که از طرفی برای سپاهانی‌ها تجربه شش شکست پیاپی در این مدت بسیار سنگین است و از طرف دیگر، استقلال با حضور نکونام امیدوار به پایان ناکامی برابر طلایی پوشان نقش جهان خواهد بود.

۲ تیم پرطرفدار فوتبال ایران در سالیان گذشته در شرایطی به مصاف هم رفته‌اند که شرایط به سود نماینده استان اصفهان بوده است؛ به‌طوری‌که مرور آمار و ارقام نشان می‌دهد که استقلالی‌ها هر 3 نبرد اخیر خود با سپاهان را واگذار کرده‌اند و ژوزه مورایس توانسته رکورد 100 درصد پیروزی مقابل استقلال را به‌ثبت برساند. مورایس فصل گذشته در بازی رفت‌وبرگشت مقابل هموطن خود، ریکاردو سا پینتو توانست 2 بار جشن پیروزی بگیرد و در بازی رفت لیگ بیست‌وسوم هم استقلالِ تحت هدایت جواد نکونام را شکست داد.

حال شاگردان جواد نکونام در لیگ بیست‌وسوم یک رکورد خارق‌العاده را از خود به جای گذاشته‌اند. آن‌ها در هر 8 مسابقه‌ای که در فصل جاری لیگ برتر میزبان بوده‌اند، توانسته با کسب 3 امتیاز از زمین مسابقه خارج شوند و با این رکورد درخشان، مهیای دیدار با سپاهان می‌شوند؛ آن‌هم در شرایطی‌که سپاهانی‌ها، 2 باخت از 3 شکست خود در لیگ بیست‌وسوم را در دیدارهای بیرون از خانه متحمل شده‌اند و این آمار باعث شده تا بیش از پیش شاگردان نکونام نسبت به شکست دادن حریف اصفهانی خود امیدوار شوند.