به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال استقلال هفته گذشته مقابل ملوان با نتیجه یک بر یک به تساوی رسید و در این مسابقه یکی از نکات قابل توجه بازیسازی خوب رافائل سیلوا مدافع برزیلی این تیم بود.

در صحنه گل استقلال شاید کمتر کسی توجه کرده باشد که سیلوا با پاس بلند از سمت راست قلب خط دفاعی استقلال جناح چپ این تیم نزدیک به محوطه ملوان را صاحب توپ کرد و همین توپ زمینه ساز گل تساوی آبی‌پوشان شد، او در بازی با ملوان چندین مرتبه این کار را تکرار کرد و فرصت بازیسازی در اختیار ابولفضل جلالی قرار گرفت که در نهایت پاس او برای ماشاریپوف به گل ختم شد و استقلال توانست از این مسابقه یک امتیاز کسب کند.

1995341

در بازی با سپاهان هم او می‌تواند موثر باشد و خلق موقعیت کند، میل هجومی دو بازیکن کناری سپاهان رامین رضاییان و زکی‌پور فضای خوبی را در کناره‌های زمین ایجاد می‌کند که با نفوذ انفجاری جلالی می‌تواند در آن منطقه صاحب توپ شود و خلق موقعیت کند.

همچنین رافائل سیلوا با حضور در عمق خط دفاعی این تیم رهبری فاز دفاعی آبی‌ها را بر عهده دارد و صورت درخشش در این مسابقه می‌تواند تیم جواد نکونام را یک قدم به پیروزی نزدیک‌تر کند، او در مقابل مهره های هجومی سپاهان روز سختی خواهد داشت و باید به همراه دو مدافعی که کنارش قرار می‌گیرند حملات این تیم را خنثی کنند.