به گزارش "ورزش سه"، صنعت نفت که در حال حاضر در قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد، فردا در هفته هجدهم این رقابت‌ها برابر پیکان قرار خواهد گربت. حبیب خدریان، مربی صنعت نفت، امروز به جای سهراب بختیاری‌زاده در نشست خبری پیش از این بازی حاضر شد و در خصوص شرایط این تیم صحبت کرد. او همچنین توضیحاتی درباره دخالت لیدرهای نفت در مسائل فنی مربوط به این تیم ارائه داد.

صحبت‌های خدریان را در ادامه می‌خوانید:


* صحبت‌های ابتدایی؟
ما یک جلسه با مدیریت و یک جلسه فنی داشتیم و به همین دلیل آقا سهراب نتوانستند در خدمت‌تان باشند. پوزش می‌طلبم و امیدوارم به بزرگواری خودتان ما را ببخشید.

* درباره وضعیت صنعت نفت صحبت کنید. چرا وضعیت به این صورت است؟ یک ویدئو هم چند روز قبل منتشر شد که آقا سهراب دم رختکن با لیدرها یا دوستان دیگر‌ جروبحث می‌کنند و کار به جاهای باریک کشیده می‌شد. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟
آبادان یک شهر فوتبال خیز است و همه فوتبالی و مطالبه‌گر هستند. این موضوع طبیعی و حق مردم آبادان است اما باید به کادری که به تازگی و با تاخیر چند ماهه آمده، زمان بدهیم. تیم دو ماه بدون مربی بود و نیاز به زمان بود که به مشکلات سر و سامان بدهیم تا تیم بتواند در لیگ برتر جوابگوی رضایت مردم آبادان باشد. سخت است. شاید دیدگاهی که در آبادان دارند، نسبت به خیلی از شهرهای دیگر متفاوت باشد، چون همه از کوچک تا بزرگ فوتبالی هستند و انتظارات فوتبالی‌شان خیلی بالا است. طبیعت تغییر این است؛ وقتی کادری تغییر می‌کند، باید زمانی بدهند تا ساختار جدید جا بیفتد و وارد مسیر نتیجه‌گیری شود. البته آن شدت هم برای خود ما و آقا سهراب عجیب بود.

* آنها چه کسانی بودند؟
آنها دوستانی بودند که لیدرها و هواداران باشگاه هستند.

* یعنی لیدرها تصمیم می‌گیرند که چه بازیکنی باید و چه بازیکنی برود؟
شاید در گذشته به آنها این اجازه را داده بودند که درباره اتفاقات درون تیم و درون زمین نظر بدهند اما زمانی که آقا سهراب آمدند، کاملا این برنامه را برداشتند؛ یعنی هر اتفاقی برای تیم رخ بدهد، با نظر شخصی ایشان و کادرشان است.

* آقای بختیاری‌زاده باید اختیار تام  داشته باشند که بتوانند کار کنند.
صد درصد اختیار تام دارند. شاید در ابتدا با مدیریت یک اختلاف نظر و عقیده داشتند اما فکر می‌کنم به مرور زمان همه در یک راستا قرار گرفتند و همه برای سربلندی صنعت نفت تلاش می‌کنیم.

* درباره بازی فردا صحبت کنید.
زمانی که تیم‌ها داخل جدول به یکدیگر نزدیک هستند و در منطقه سقوط قرار دارند، حساسیت بازی بالا می‌رود. اما این بازی هم مثل بقیه بازی‌ها سه امتیاز دارد و ما هیچ اعتقادی به ۶ امتیاز و ۹ امتیاز نداریم. ما مجبور به بردن هستیم و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که فردا برنده بازی باشیم.

* تا انتهای فصل با همین بازیکنان ادامه می‌دهید یا قرار است بازیکن آزاد بگیرید؟
طبق نظر آقای بختیاری ‌زاده و با موافقت باشگاه با دو بازیکن خارجی توافق کردیم. انشالله در روزهای آینده به تیم اضافه شوند تا شکل بهتری داشته باشیم

*آیا این بازیکنان در لیگ برتر ایران شاغل بوده‌اند؟
نه، از بیرون از ایران هستند.

* باید به جای آنها دو بازیکن از لیست خارج شوند؟
ما جای خالی داریم.

* دعوا به خاطر خروج دو بازیکن از لیست نبود؟
اصلا محتوای دعوا طور دیگری بود. محتوای آن خارج از عرف هواداری و تیم و ... بود. آنها انتظار داشتند اتفاقاتی که در تیم رخ می‌دهد، زود بازده باشد‌. بالاخره سلیقه است. یک سری آدم‌ها، بازیکنانی را می‌پسندند که شاید مورد نظر کادر نباشد. باید زمان بدهیم که این اتفاقات مدیریت شود. ما از زمانی که آمدیم، متاسفانه ۲-۳ بازیکن مصدوم و بیمار داریم؛ آقای طالب ریکانی و علی یوسف که دو بازیکن شاخص‌مان هستند و مجبور شدیم به بازیکنان جوان‌تر و بی نام و نشان‌تر رو بیاوریم تا بتوانند خلا بازیکنان کلیدی ما را پر کنند. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد و صنعت نفت بتواند در روزهای خوبش جوابگوی انتظارات باشد.

* آقای ویسی زمانی که می‌خواستند جدا شوند گفتند مربی بعدی زمان دارد که تیم را جمع و جور کند اما از زمانی که آقای بختیاری‌زاده آمده نتوانستید بردی را کسب کنید‌. تا کی از روند ادامه دارد؟
همه شما فوتبالی هستید. فکر نکنم برد با دو هفته حاصل شود. تیمی که ۵۰ روز را بدون مربی و بدون تمرین سپری کرده، نمی‌تواند در دو هفته با تغییرات و افکار جدید به نتیجه برسد. با تمام احترامی که برای آقای ویسی قائلم، از زمانی که ایشان جدا شد تا زمان ملحق شدن آقای بختیاری‌زاده یک وقفه ۵۰ روزه وجود داشت. آقای بختیاری‌زاده ۲۳-۴ روز است که اضافه شده و زمان خیلی کمی است.

* فکر نمی‌کنید این دست فرمان، دست فرمان سقوط باشد؟
بالاخره در منطقه سقوط هست و انکار نمی‌کنیم اما تلاش می‌کنیم. فاصله ما با تیم‌هایی که مثل خودمان با در منطقه سقوط قرار گرفتند، خیلی کم است. شاید ما با یک بازی سه پله صعود کنیم و از این منطقه خارج شویم.

* چقدر زمان نیاز دارید تا تیم را از بحران خارج کنید؟
ما برای هر بازی سه روز فرصت داریم تا معایب و خواسته‌هایمان را برای بازی بعدی تمرین کنیم. بیشتر از سه روز که فرصت نیست.

* خیلی امیدوار به نظر نمی‌رسید.
چرا، امیدوار هستیم. اگر امیدوار نبودیم که ...

* سهراب با هر وضعیتی می‌ماند؟
بله، آمدیم که کار کنیم و تغییر ایجاد کنیم.

* ای کاش خودشان اینجا بودند.
انشالله بعد از بازی حتما خدمت‌تان می‌رسند. من که قبل از هر چیز معذرت‌خواهی کردم.