به گزارش "ورزش سه"، استان خوزستان و شهر اهواز چند روزی است که درگیر هوای خاکی شده است. مرکز ملی پایش، پیش‌بینی و هشدار سریع گردوخاک هواشناسی نیز برای استان خوزستان تا روز چهارشنبه وزش باد و گردوغبار با منشأ کشور عراق و گردوغبار محلی پیش‌بینی کرد.

میزان گردوغبار در اهواز در پی تداوم پدیده ریزگردها در ۱۴ شهر خوزستان در روز دوشنبه به ۳۳ برابر حد مجاز رسید. کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان به همین دلیل، امروز دوشنبه همه مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و ادارات این استان را به دلیل شدت بالای آلودگی هوا تعطیل اعلام کرد.

شدت گردوغبار حتی باعث شد تا زمان برگزاری یکی از دیدارهای لیگ برتر به تعویق بیفتد. تیم فوتبال صنعت نفت که برای برگزاری دیدار با شهر خودرو عازم مشهد بود، به دلیل گردوخاک و آلودگی بیش از حد هوا و کاهش دید، موفق به پرواز نشد تا دیدار این تیم 24 ساعت با تأخیر برگزار شود.

حالا این مسئله باعث شده است تا برگزاری دیدار دو تیم فولاد و گل‌گهر نیز در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. سیرجانی‌ها که قرار است ساعاتی دیگر با پروازی راهی اهواز شوند، وضعیت نامشخصی دارند.

اعضای تیم گل‌گهر برای دیدار با فولاد دقایقی دیگر راهی فرودگاه خواهند شد اما مشخص نیست که پرواز این تیم انجام خواهد شد یا خیر. شدت گردوغبار در اهواز ممکن است که برگزاری این دیدار را نیز با تأخیر مواجه کند.