به گزارش "ورزش سه"، با پیروزی منچستر سیتی در دربی منچستر حالا شمار امتیازات مدافع عنوان قهرمانی به عدد ۶۲ رسید اما برخلاف عادتی که از مدت‌ها قبل داریم، قرار نیست منچسترسیتی را به عنوان صدرنشین لیگ برتر معرفی کنیم، چرا که لیورپولی‌ها در آخرین روزهای یورگن کلوپ تصمیم دارند آخرین قاب مرد محبوب آنفیلد با جام قهرمانی لیگ برتر انگلیس باشد و برای محقق کردن این امر تا حالا با ۶۳ امتیاز صدرنشین لیگ برتر هستند.

حالا بعد از این دو تیم نوبت به آرسنالی می‌رسد که قرار است دیداری آسان برابر شفیلد یونایتد داشته باشد و پیروزی در آن موجب می‌شود تا آنها با ۶۱ امتیاز دیگر مدعی این کورس سه اسبه باشند.

در رتبه چهارم جدول هم استون ویلای اونای امری چراغ خاموش هر هفته با کسب حداکثر امتیاز ممکن از هر بازی، جلو می‌رود و حالا با ۵۵ امتیاز توانسته شرایطی ایده‌آل داشته باشد.

1997487

البته امری حواسش به پشت سر خودش هم باید باشد؛ تاتنهام حالا ۵۰ امتیازی است و یک بازی عقب مانده آنها می‌تواند ۳ امتیاز دیگر را به حساب آنگه پوستکوگلو واریز کند تا برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا انگیزه بیشتری داشته باشند.

لیگ برتر انگلیس که بدون شک از جذاب‌ترین لیگ‌های جهان فوتبال است حالا در این فصل قطعاً پایانی جذاب و دل انگیز خواهد داشت، چرا که از میان سه مدعی همیشه آماده و مقتدر فوتبال انگلیس، تنها یک تیم می‌تواند جام قهرمانی را لمس کند.

هر کدام از این سه تیم به دنبال رویای متفاوتی هستند؛ پپ گواردیولا می‌خواهد اولین سرمربی تاریخ باشد که در ۴ فصل متوالی با یک تیم در لیگ برتر انگلیس قهرمان می‌شود و کاری که فرگوسن از انجامش عاجز بود را انجام دهد، آرتتا به عنوان بازیکن سابق آرسنال هیچ رویایی جز قهرمان کردن دوباره توپچی‌ها ندارد و با گذشت ۲۰ سال به نظر می‌رسد بهترین فرصت برای این اتفاق است و در آخر یورگن کلوپ نه تنها خودش بلکه هواداران آرسنال و منچسترسیتی هم در میان علایق‌ خود، جدای از علاقه‌مندی به قهرمان شدن این امید را هم دارند تا مردی چون کلوپ که به جذاب‌تر شدن این لیگ بیشتر کمک کرده با جام از لیگ برتر خداحافظی کند.

تا پایان لیگ ۱۱ ایستگاه باقی مانده و باید تا حدود ۳ ماه دیگر برای حل شدن این معادله صبر کنیم.