به گزارش "ورزش سه"، ماجراجویی استقلال در جام حذفی از امروز با دیدار مقابل مس رفسنجان در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات آغاز می‌شود.

آبی‌های تهران که فصل گذشته در فینال این جام مقابل پرسپولیس شکست خورده و در کسب قهرمانی ناکام بودند، در حالی امروز در رفسنجان به مصاف نارنجی پوشان می‌روند که آمار به نفع شاگردان نکونام است.

استقلال در 13 دوره گذشته این مسابقات هرگز در مرحله یک شانزدهم نهایی از گردونه رقابت‌ها کنار نرفته است و آبی‌ها همواره توانسته‌اند گام نخست را با موفقیت پشت سر بگذارند.

آخرین باری که استقلال در دور نخست جام حذفی شکست خورد به فصل 85 – 86 بازمی‌گردد که آبی پوشان در دور یک شانزدهم نهایی برابر مقاومت بسیج فارس تن به شکست دادند.

استقلال در سیزده دوره اخیر نیز سه مرتبه و در دور دوم کنار رفته است. در فصل 87 – 88 که آبی‌ها از دور یک سی و دوم وارد بازی‌ها شدند، در دور یک شانزدهم نهایی برابر همین تیم مس رفسنجان شکست خوردند.

آبی‌ها سال بعد نیز در دور دوم و مرحله یک هشتم نهایی برابر استیل آذین شکست خوردند. آخرین‌بار نیز سریع‌ترین حذف استقلال در این 13سال به حذف با وینفرد شفر در مقابل سایپای علی دایی برمی‌گردد که آبی‌پوشان در مرحله یک هشتم نهایی و در ضربات پنالتی از دور مسابقات کنار رفتند.