به گزارش "ورزش سه"، محسن عاشوری که با وجود هزاران کیلومتر دوری از پرسپولیس اتفاقات این تیم را دقیقا زیر نظر دارد در گفت‌وگو با ایران ورزشی می‌گوید ابوالفضل بابایی خرید جدید سرخ‌ها در خط حمله بازیکن باکیفیتی است که می‌تواند به کار این تیم بیاید.  

مصاحبه عاشوری را می‌خوانید: 


بولت پرسپولیسدر خصوص بازی پرسپولیس در جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران چه نظری دارید و به نظرتان تیم میهمان مقابل پرسپولیس قادر به شگفتی نخواهد بود؟ 
به نظرم این دیدار، بازی با فشار کمتر است و در چنین بازی‌هایی است که مربی می‌تواند به بازیکنان کمتر بازی کرده‌اش میدان بدهد. دیدید در بازی تیم لیورپول در فینال جام اتحادیه کلوپ بیشتر به بازیکنان جوان تیمش بازی داد و قهرمان هم شد و از بازیکنان آکادمی خودش استفاده کرد. البته من نمی‌گویم که 50-60 درصد تیم را تغییر دهد اما شاید 10 درصد تیم را تغییر دادن و استفاده از بازیکنان جوان‌تر تیم در بازی جام حذفی کاری منطقی باشد. 

بولت پرسپولیسدر رابطه با اعتراض بازیکنان که خواستار حق و حقوق خودشان هستند چه نظری دارید و فکر نمی‌کنید مدیریت باید در پرداخت بازیکنان بهتر عمل کند؟ 
در اینکه حق و حقوق بازیکنان باید به موقع پرداخت شود کسی شکی ندارد اما در شرایطی که تیم در مقطع حساس نقل و انتقالات قرار داشت حتماً مدیریت اولویت را در جذب بازیکنان گذاشته تا بعد از اینکه بازیکنان مدنظرش را جذب کرد پول بازیکنان تیم را هم بپردازد که به نظرم سیاست و اقدام منطقی بوده است. 

بولت پرسپولیسفکر نمی‌کنید با رفتن شهاب بضاعت تیم در خط حمله کم شده و آیا اوسمار می‌تواند به ابوالفضل بابایی اطمینان کرده و در خط حمله بازی بدهد؟ 
بابایی را از تیم جوانان بادران می‌شناسم. اگر یادتان باشد قبل از حضور یاسین سلمانی در مصاحبه‌ام به شما گفتم که یاسین بازیکن خیلی خوبی است و دیدید که چقدر توانا بود اما شاید آن مصدومیت بد اجازه نداد تمام توانایی‌هایش را در پرسپولیس نشان دهد. از بابایی هم شناخت کافی دارم به همین دلیل می‌گویم که او سرعت خوبی در حرکت با توپ دارد و چارچوب را خوب می‌شناسد. به نظرم بابایی کیفیت خیلی خوبی دارد و حتماً می‌تواند در پرسپولیس موفق باشد. در تیم بادران که بودم از او استفاده کردم اما در زمان مربیگری فرهاد کاظمی این بازیکن کمتر استفاده می‌شد. من در لیگ یک زمانی که به خیبر هم رفتم خیلی منتظر حضور بابایی بودم چون می‌دانستم که بازیکن خیلی خوبی است و می‌تواند کاری که می‌خواهم را انجام دهد اما این بازیکن به فجرسپاسی رفت و خودش را سرباز کرد تا دوران خدمتش را در این تیم بگذراند. عیسی مهاجم خوب و باتجربه‌ای محسوب می‌شود اما اگر به بابایی هم اطمینان داده شود چیزی کمتر از عیسی ندارد و فاکتورهای بسیار خوبی دارد. 

بولت پرسپولیسدرباره ادامه راه اوسمار و تکرار قهرمانی به این مربی خوشبین هستید؟ 
پرسپولیس همیشه جای بازیکنان و مربیان بزرگ بوده است. ثبات مربی هم بستگی به توانایی فنی مربی دارد که از این حیث مربی برزیلی پرسپولیس در حد خوب و بالایی است اما در رابطه با ثبات در موفقیت یک مربی در تیم بزرگ باید دید این مربی چقدر می‌تواند در شرایط بحرانی تیمش را مدیریت کند و آنجاست که عیار یک مربی به خوبی مشخص می‌شود. 

بولت پرسپولیسدر روش 1-3-2-4 که روش مورد علاقه اوسمار است به عنوان هافبک اسبق و کسی که به عنوان مربی هم در پرسپولیس کار کرده چه چیدمانی را در خط میانی برای پرسپولیس بهترین می‌دانید؟ 
روشی که مربی پرسپولیس از آن استفاده می‌کند بیشتر در زمان دفاع است اما زمانی که دو هافبک تهاجمی داشته باشید بهتر می‌توانید تیمتان را در محوطه جریمه حریف قرار دهید. 

بولت پرسپولیسبا حضور خدابنده‌لو می‌توان استفاده از دو هافبک تهاجمی را در پرسپولیس اجرا کرد؟ 
این به نظر سرمربی بستگی دارد که بخواهد از دو هافبک میانی و تهاجمی و پشت سرشان هافبک دفاعی استفاده کند یا به‌طور کلی از یک هافبک تهاجمی و یک هافبک دفاعی. 

بولت پرسپولیسبعضی از کارشناسان معتقدند که پرسپولیس باید یک مهاجم سرزن خوب هم به خدمت بگیرد تا توان این تیم در خط حمله به شکل خوبی در آید. 
به نظرم اجباری در این زمینه وجود ندارد که باید حتماً یک مهاجم سرزن برای پرسپولیس جذب شود اما شاید برای جور شدن تیم حضور بازیکنی سرزن بتواند تیم را کامل کند.