اتلتیکو مادرید واکنش تندی به بحث ها در مورد سنت تونل افتخار زدن برای قهرمان لالیگا نشان داده است.

طبق سنت های لالیگا، بعد از اینکه قهرمانی تیمی در لیگ مسجل شد، حریف بعدی پیش از شروع بازی برای قهرمانان تونل افتخار تشکیل می دهد، اما حالا اتلتیکو مادرید حاضر به انجام چنین کاری برای رقیب همشهری نیست.

طرفداری | در بیانیه رسمی باشگاه اتلتیکو مادرید آمده است:

برخی از مردم می خواهند آنچه را که به عنوان حرکتی برای به رسمیت شناختن قهرمان پدید آمده را به هزینه ای عمومی که رقبای قهرمان باید بپردازند تبدیل کنند. اتلتیکو مادرید تحت هیچ شرایطی قرار نیست در این تلاش مسخره که در آن ارزش های واقعی ورزش به طور کامل فراموش شده اند، همکاری کند. این حرکت باعث ایجاد تنش و درگیری میان هواداران هم می شود. ما در سال های اخیر بعد از کسب عناوین مختلف از جمله دو قهرمانی لیگ، درگیر چندین موقعیت مشابه بوده ایم، و در برخی مواقع نوعی ادای احترام از سوی تیم رقیب به قهرمانان ما صورت گرفته است، و در برخی موارد هم اینگونه نشده است؛ اما هرگز چنین انتظار یا جنجال اغراق آمیز و تصنعی مثل آنچه در هفته اخیر شاهدش بوده ایم ایجاد نشده است.

اتلتیکو مادرید قهرمان فصل گذشته لالیگاست. آیا کسی بحثی در مورد اینکه اولین حریف ما بعد از قهرمانی باید تونل افتخار تشکیل دهد شنیده است؟ نه، چون جای هیچ بحث و جنجالی نبود. در اولین بازی این فصل سلتاویگو تصمیم گرفت که تونل افتخاری برای ما تشکیل ندهد و این تصمیم درستی بود، زیرا این حرکتی است که باید مورد تشویق مردم قرار بگیرد، بنابراین انجام این کار در مقابل هواداران تیم قهرمان کاملاً منطقی است. هدف ما نباید ایجاد تنش باشد. ما در اولین بازی خانگی خود از سوی بازیکنان الچه تونل افتخار دریافت کردیم. طبیعتاً با تشکر از آنها، و مشخصاً بدون هیچگونه انتظاری این اتفاق صورت گرفت. قبول شکست به همان اندازه نحوه پیروزی، مهم است. در اتلتیکو ما سعی نمی کنیم چیزی را به دیگران تحمیل کنیم. بدیهی است که ما راه متفاوتی برای درک زندگی داریم.