به گزارش "ورزش سه"، سازمان زیست محیطی "جوین د پلنت" یک کپی از کفش لیونل مسی، ساخته شده از پلاستیک بازیافتی و در نسخه محدود را به بازار عرضه خواهد کرد. هدف کمپین این گروه جمع‌آوری پول و آگاهی بخشی درباره آلودگی رودخانه پارانا است که از برزیل، پاراگوئه و آرژانتین می‌گذرد.

لیونل مسی، سفیر این سازمان زیست محیطی است و در ویدئویی در حین ارائه و معرفی این پروژه در میامی گفت: "با تلاش و احساس مسئولیت جمعی و اجتماعی، ما می‌توانیم از سیاره خودمان مراقبت کنیم."

1997881

در این رویداد که به صورت آنلاین پخش می‌شد، توماس کمپر، مدیر این سازمان گفت که این کفش قابلیت ردیابی دارد و گواهی دیجیتال منحصر به فرد را به هر خریدار ارائه می‌دهد، با این ویژگی‌ها که هیچ کفشی شبیه به آن نیست، تولید محدود آن از 15 مارس پیش فروش خواهد شد. این کفش که بیشتر یک اثر هنری است امضای ستاره آرژانتینی 36 ساله را هم روی خودش خواهد داشت. قیمت این محصول هنوز تعیین نشده است.

کمپر همچنین گفت که مشارکت مسی و "پیام او" در پروژه‌های زیست محیطی این سازمان محیط زیست ضروری است، زیرا به معنای رسیدن پیام به میلیون‌ها نفر و افزایش آگاهی در مورد اهمیت مراقبت از محیط زیست خواهد بود.