به گزارش "ورزش سه"، فرانکی دی یونگ سه سال پیش بود که از آژاکس به بارسا پیوست. برای جذب او بارتومئو رئیس وقت بارسا شخصا راهی آمستردام شد و در نیمه های فصل، قراردادی 75 میلیون یورویی با وی امضا کرد. دی یونگ فصل را با آژاکس تمام کرد و از تابستان به بارسلونا اضافه شد ولی در سه فصل گذشته هرگز نتوانسته بازی های خوبش در آژاکس را تکرار کند.

به نظر می رسید با ژاوی شرایط متفاوت شود و با وجود تعریف و تمجیدهای سرمربی بارسا از ستاره هلندی و لزوم حفظ او برای فصل بعد، به نظر نمی رسد دی یونگ آینده ای در بارسا داشته باشد. اخیراً مارکا مدعی شد که دی یونگ از تصمیمات ژاوی و سیستم بازی بارسا رضایت ندارد. به خصوص که تعویض او از دقیقه 60 به یک عادت تبدیل شده است. از 28 بازی زیر نظر ژاوی، او تنها هشت بار 90 دقیقه را کامل در میدان بوده و 14 بار نیز از دقیقه 60 به بعد تعویض شده است. دی یونگ که در بازی برابر رایو وایکانو بار دیگر تعویض شد، این بار نتوانست عصبانیتش را پنهان کند و با خشم راهی نیمکت شد.

از طرف دیگر به نظر می‌رسد که در باشگاه بارسلونا نیز یک ابهام بزرگ در رابطه با ستاره هلندی وجود دارد و آنها هنوز درباره این بازیکن به قطعیت نرسیده اند.  بنابر گزارشی که ESPN منتشر کرده بخشی از هیئت مدیره بارسلونا خواهان فروش فرانکی دی یونگ هستند و بخشی او را بازیکنی اساسی در تیم می دانند.  بارسا نمی خواهد ستاره هلندی را بفروشد اما هر پیشنهاد بالایی برای این بازیکن را بررسی و آنالیز خواهد کرد.