به گزارش "ورزش سه"، طبق اخبار منتشرشده از مارکا، روند تغییر ملیت براهیم دیاز از اسپانیا به مراکش تکمیل شده است و این بازیکن به محض دعوت به تیم ملی مراکش در بازی‌های این تیم مقابل آنگولا (۲۲ مارس) و موریتانی (۲۶ مارس) به میدان خواهد رفت.

این یک اشتباه بزرگ است که اسپانیا دیاز را از دست می‌دهد. آن هم در حالی‌که این ستاره مدت زیادی منتظر دعوت از سمت کشور محل تولد خودش و پدر و مادرش بود اما این اتفاق رخ نداد و او درنهایت تصمیم به پیوستن به مراکش گرفت. کشوری که سال‌هاست به دنبال جذب او است، آنها پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ هم چندین بار برای او تلاش کردند. مادربزرگ پدری این بازیکن در مراکش به دنیا آمده است.

آنچه در مراکش در مورد دیاز اتفاق افتاد عملاً یک مسئله دولتی بود. عوامل فوتبال این کشور همگی دست به دست هم داده بودند تا براهیم دیاز را متقاعد به بازی برای مراکش کنند و با کمک اسپانیا و بی‌توجهی این کشور به دیاز، بالاخره این اتفاق رخ داد.

2000164

مراکش تمام توانش را برای جذب دیاز انجام داد، کاری که اسپانیا انجام نداد. لوئیس دلا فوئنته، سرمربی لاروخا، بارها درباره علاقه‌اش به دیاز صحبت کرد اما این علاقه او هیچوقت منجر به دعوت و قرارگیری دیاز در لیست اسپانیا نشد.

بدین ترتیب دیاز دیگر منتظر تیم ملی اسپانیا نماند و راهی مراکش شد. علاوه‌بر این، در مادرید رنجش خاصی از فدراسیون وجود دارد که آنها به بازیکنان جوان بارسا (آنسو فاتی، لامینه یامال، پدری، گاوی و..) توجه زیادی می‌کنند و بازیکنان جوان رئال را نادیده می‌گیرند.