به گزارش "ورزش سه"، در تاریخچه طولانی‌مدت دربی پایتخت بازیکنان خارجی پرتعدادی برای دو تیم به میدان رفته‌اند و سهم خارجی‌های پرسپولیس در گلزنی در این مسابقات بیشتر بوده است و آخرین گل دربی هم توسط کوین یامگا، بازیکن فرانسوی استقلال، به ثمر رسیده است.

3 بازیکن آسیایی در دربی 103 به میدان خواهند رفت و این اتفاق برای اولین بار در تاریخچه دربی پایتخت اتفاق افتاده است و هر سه بازیکن از مستعدترین و نام‌دارترین بازیکنان قطر و ازبکستان هستند که می‌توانند کیفیت این مسابقه را افزایش دهند.

اما در طول این سال‌ها بازیکنان خارجی زیادی بوده‌اند که گلزنی کرده‌اند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

اولین گلزن خارجی دربی پایتخت عیسی ترائوره بازیکن اهل مالی بود، پنج دهه از تاریخچه این مسابقات می‌گذشت و ستاره‌های نام‌داری برای دو تیم بازی کردند اما سهمی در گلزنی در این مسابقات نداشتند.

2000480

دومین و موفق‌ترین گلزن دربی پایتخت ایمون زاید ایرلندی بود که تنها بازیکن خارجی‌ای بود که در یک مسابقه 3 گل به ثمر رساند و پیروزی خاطره‌انگیز و شگفت انگیزی را برای سرخ‌ها به ارمغان آورد.

2000479

جری بنگستون مهاجم اهل هندوراس پرسپولیس در دقایق پایانی دربی 82 گل تساوی سرخ‌ها را وارد دروازه استقلال کرد تا پرسپولیس از یک شکست قطعی در شهرآورد فرار کند و این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی به پایان رسید.

2000483

دیگر بازیکن خارجی که شهرآورد گلزنی کرد بشار رسن رسن عراقی بود، او دو بار در شهرآوردهای 92 و 93 گلزنی کرد و در کنار گئورگی گولسیانی با 2 گل یکی از گلزنان برتر شهرآورد پایتخت است.

2000484

اولین گلزن استقلالی‌ها رودی ژستد بود که یکی از تاریخی‌ترین گل‌های آنها در دربی پایتخت را به ثمر رساند، ژستد به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد و دو دقیقه بعد از ورود به زمین با ضربه سر شیرجه‌ای دروازه پرسپولیس را باز کرد و این فرار از شکست در روند قهرمانی بدون شکست این تیم بسیار تاثیرگذار بود.

2000485

گلزن بعدی دربی پایتخت مدافع گرجستانی پرسپولیس بود که در دربی 99 دو گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و در کنار بشار رسن قرار دارد و فرصت این را دارد تا با گلزنی در این مسابقه در کنار ایمون زاید عنوان بهترین گلزن دربی را به دست آورد.

2000481

آخرین گلزن دربی هم کوین یامگا بود که در آخرین ثانیه‌های بازی رفت از روی نقطه پنالتی گل تساوی‌ استقلال را به ثمر رساند و دومین گلزن استقلالی دربی‌های پایتخت لقب کرد.

2000482

بازی روز چهارشنبه 3 بازیکن جدید خارجی دارد که اولین دربی خود را تجربه خواهند کرد و می‌توانند در این مسابقه گلزنی کنند و نام خود را در این مسابقات جاودانه کنند، عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف خارجی‌هایی هستند که در این مسابقه به احتمال زیاد به میدان خواهند رفت، رافائل سیلوا، مدافع برزیلی استقلال، هم می‌تواند در این مسابقه اولین گل خود را به ثمر برساند اما او در دیدارهای اخیر این دو تیم هم به میدان رفته است.

در بین گلزنان خارجی استقلال حضور دو بازیکن فرانسوی از نکات جالب توجه است، بشار رسن تنها بازیکن آسیایی است که در این مسابقات گلزنی کرده، بازیکنانی که بیش از یک گل به ثمر رساندند همگی سرخپوش بودند.

دربی 103 پایتخت جذابیت‌های خاص خودش را دارد و حضور بازیکنان باکیفیت خارجی در این مسابقه یکی از جذابیت‌های خاص و عامل جذابیت در این مسابقه خواهد بود، به نظر شما کدام بازیکن خارجی در این مسابقه می‌تواند ستاره دربی باشد؟