به گزارش "ورزش سه"، میلان در بازی برگشت یک هشتم نهایی لیگ اروپا امشب از اسلاویا پراگ میزبانی کرد و در یک بازی یک‌طرفه با نتیجه 3-1 برنده شد و جواز صعود به دور یک چهارم نهایی را کسب کرد.

بازی با فشار پراگ روی دروازه میلان آغاز شد که به همین دلیل در دقیقه 5 مایک مانیان در برخورد با ولسک دچار آسیب دیدگی شد اما پس از چند لحظه توقف، به بازی برگشت و داور دستور به ادامه بازی داد.

ویدئو: 327450

پس از هیجان ابتدای بازی، دو تیم کار را پایاپای دنبال می‌کردند که یک خطای خطرناک موجب شد تا تیم میهمان 10 نفره کار را دنبال کند.

داور پس از خطای توماس هولس، کاپیتان پراگ، روی داویده کالابریا یک ضربه ایستگاهی به سود میلان اعلام کرد و بازیکن حریف را با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کرد. داور برای اطمینان از تصمیمش از نمایشگر کنار زمین استفاده کرد و این کارت قرمز را تایید کرد.

این ضربه ایستگاهی روی دروازه ارسال شد و بی‌ثمر بود که چند لحظه بعد مشخص شد مایک مانیان نمی‌تواند به بازی ادامه دهد و به دلیل ناراحتی از ناحیه ساق پا زمین را ترک کرد تا مارکو اسپورتیه‌لو وارد زمین شود.

اخراج کاپیتان پراگ کاملا به سود میلان رقم خورد و 3 گل تا پایان نیمه اول برای آن‌ها به ارمغان آورد. حملات میلان بعد از 10 نفره شدن حریف پس از مدت کمی مثمرثر بود و در دقیقه 33 کریستین پولیشیچ موفق شد اولین گل بازی را به ثمر برساند.

2001470

روی حرکت از سمت راست، رافائل لیائو در محوطه جریمه به توپ رسید و پس از چرخش به سمت دروازه توپ را به پولیشیچ پاس داد که توپ پس از کنترل توپ با ضربه زمینی پای چپ وارد دروازه شد.

فاصله بین گل اول و دوم تنها 3 گل بود و پیش از اینکه پراگ گل اول را هضم کند، دومین گل روسونری از راه رسید. لیائو روی گل دوم هم اثرگذار بود.

برنامه‌ریزی برای گل دوم هم از سمت راست آغاز شد و پس از یک‌دو تئو هرناندز با لیائو او در فضای خالی محوطه جریمه به توپ رسید. او با پاس عرضی در آستانه ورود به دروازه روبن لوفتوس-چیک را صاحب موقعیت مناسبی کرد که تنها با یک ضربه ساده پای راست گل دوم را در دقیقه 36 به نام خود ثبت کرد.

2001469

میلان با گلزنی فشار بیشتری روی دروازه حریف داشت و بازی هرچه به پایان نیمه نزدیک می‌شد، فرصت‌های بیشتری برای گلزنی وجود داشت تا اینکه در دقیقه 45+6 سومین گل میزبان ثبت شد.

رافائل لیائو که اغلب حملات از سوی او در زمین حریف آغاز می‌شد پس از تاثیر روی دو گل، تصمیم گرفت شانس گلزنی خودش را امتحان کند. او پس از دریافت پاس از کریستین پولیشیچ به سمت محوطه جریمه حرکت کرد و متوجه فاصله دروازه‌بان از دروازه شد که با ضربه فنی قوس‌دار موفق شد او را غافلگیر کرده و توپ را وارد دروازه کند.

2001468

میلان نیمه دوم را با آرامش بیشتری آغاز کرد و در اغلب دقایق بازی به راحتی کار را دنبال می‌کرد چون با توجه به برتری 4-2 در بازی گذشته، خیالش از صعود راحت شده بود و فقط به دنبال سوت پایان بازی بود.

اسلاویا پراگ اوایل نیمه دوم تلاشی جدی برای تغییر نتیجه بازی نداشت و یکی از موقعیت‌های جدی که می‌توانست آن‌ها را به گل برساند توسط تومیک ایجاد شد که درون محوطه جریمه می‌توانست با ضربه به داخل چارچوب خطرساز باشد اما شوت او روی سکوها فرود آمد.

کاهش فشار میلان روی دروازه پراگ و کنترل بیشتر توپ در زمین خودی برای گذراندن وقت بازی تا حدود زیادی روی عدم گلزنی حریف تاثیر گذار بود اما در دقیقه 84 بالاخره دروازه اسپورتیه‌لو که از زمان ورود به زمین زمین کم‌کار بود، باز شد.

ژوراسک تنها 3 دقیقه پس از ورود به ترکیب پراگ در حوالی محوطه جریمه به توپ رسید و به سمت دروازه چرخید تا بدون دخالت مدافعان میلان با ضربه فنی پای چپ تنها گل تیمش را در این بازی به ثمر برساند.

2001467

خبری از فشار بیشتری پراگ روی دروازه میلان نبود و در دقایق پایانی بازی بیشتر در میانه میدان پربرخورد دنبال شد تا اینکه سوت پایان بازی به صدا در آمد و میلان در نهایت راهی دور بعدی شد.