به گزارش ورزش سه، دربی صد و سوم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید و حساسیت مسابقه باعث شده بود تا سخت‌گیری زیادی در فاز دفاعی انجام شود و هر دو تیم نگاه اصلی به ساختار دفاعی خود داشته باشند و با استفاده از مهره‌های هجومی که در اختیار دارند به دنبال گلزنی در این مسابقه باشند.

استقلالی ها با پرس فشرده ای که انجام دادند اجازه بازیسازی به مدافعان و هافبک‌های پرسپولیس نمی‌دانند و اوسمار برای فرار از پرس به دو بازیکن تکنیکی خود اعتماد کرده بود، مهدی ترابی و اوستون اورونوف به عقب باز می‌گشتند و با سرعت بالایی که داشتند توپ را به نزدیکی محوطه منتقل می‌کردند که این تاکتیک هم پس از نزدیک شدن به محطوطه جریمه با حضور مدافعان و هافبک های استقلال و تراکم بازیکن در یک سوم دفاعی استقلال با مشکل رو به رو می‌شد و ارسال از جناحین تصمیم نهایی بود!

چندین مرتبه ارونوف و ترابی اقدام به نفوذ به محوطه جریمه کردند و در این امر هم موفق بودند و خطرناک ترین موقعیت پرسپولیس با ضربه زمینی ترابی همراه شد که حسین حسینی با پای خود توپ را برگشت داد.

2001601

در ادامه مسابقه هم به همین روال سپری شد، هر بازیکن با یارگیری توسط یک بازیکن و پوشش توسط چند بازیکن کار سختی برای ایجاد موقعیت داشت.

در سوی دیگر شرایط برای استقلالی ها هم به همین شکل بود، حضور تک مهاجم ثابت این تیم گوستاوو بلانکو با یارگیری شدید فرجی و نعمتی همراه بود که باعث می‌شد این بازیکن آرژانتینی به نیمه زمین حرکت کند و توپ را در آنجا در اختیار بگیرد و به بازیکنان کناری استقلال منتقل کند که در آن منطقه هم مسعود ریگی مزاحمت برای این بازیکن ایجاد می‌کرد.

عدم حضور ثابت بازیکنان استقلال در محوطه جریمه و همچنین برتری عددی که سرخ‌ها در محوطه جریمه داشتند اجازه نداد که آبی‌ها در خلق موقعیت موفق باشند و ماشاریپوف هم با حرکات پا به توپی که در 20 دقیقه ابتدایی داشت خوب عمل کرد اما در ادامه در اجرای آن چندان موفق نبود و دست او برای مدافعان پرسپولیس رو شده بود.

اهمیت امتیاز این مسابقه باعث شده بود تا بازیکنان و کادرفنی دو تیم با حداکثر تمرکز، حساسیت بالا در اجرای کارهای دفاعی و اولویت گل نخوردن در میدان حضور کنند و همین موضوع باعث شد تا بیشتر یک جنگ تاکتیکی را شاهد باشیم تا یک دربی زیبا!