به گزارش "ورزش سه"، در جریان دربی اخیر و در شرایطی که چیزی حدود پنجاه و پنج تا شصت هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند باز هم اعضای دو تیم از حرکات عجیب و تکراری برخی تماشاگرنماها در امان نماندند.  

در طول مسابقه استقلال مقابل پرسپولیس مثل بیشتر بازی‌های بزرگ لیگ برتر و با حساسیت بالاتر مسابقه برخی تماشاگر نماهایی که در طول مسابقه‌ای مدام اقدام به انداختن نور لیزر روی صورت بازیکنان تیم مقابل خود می‌کنند کار خود را بدون مزاحم و دردسر با فراغ بال انجام دادند.  

نکته اینکه در بین تماشاگران و هر دو طرف و روی سکوهای آبی و قرمز از این دست هوادار نماها حضور داشتند و بارها روی صورت کادر فنی و بازیکنان تیم مقابل خود لیزر انداختند تا بلکه تمرکز آن‌ها را به‌هم بریزند یا با اعصابشان بازی کنند که البته چندان هم موفق نبودند.  

2001734

به‌نظر می‌رسد بازیکنان فوتبال ایران به این اقدام عادت کرده‌اند و به نوعی پوست کلفت کننده شده‌اند وگرنه شاید اگر در مواجهه با تیم‌های خارجی چنین اتفاقاتی تکرار شود بازیکنان به داور اعتراض کرده، بازی قطع می‌شود، داور مسابقه از ناظران و برگزارکنندگان بازی می‌خواهد شرایط را برای یک بازی بدون دردسر و بدون مشکل فراهم کند و جلوی این اتفاق گرفته شود.  

با این حال در کمال تعجب شاهد هستیم هر بار و در هر مسابقه پرتماشاگر این اتفاق در فوتبال ایران تکرار می‌شود و ضمن اینکه داور بازی را قطع نمی‌کند یا به مسئولان برگزاری بازی این مسئله را انتقال نمی‌دهد به‌صورت کلی هیچ کنترلی روی این ماجرا وجود ندارد و افراد لیزر انداز با خیال راحت کارشان را می‌کنند.  

به‌نظر می‌رسد تا وقتی دوربین‌های نظارتی روی تماشاگران فعال نشده و به تعداد کافی در ورزشگاه وجود نداشته باشد این اتفاق تلخ همچنان تکرار می‌شود و طبیعتا روی کیفیت مسابقات تاثیر منفی می‌گذارد ضمن اینکه وجهه خوبی برای فوتبال ایران به‌خصوص در بالاترین سطح و مهمترین مسابقه باشگاهی‌اش ندارد. 

در عین حال این پرسش‌ بزرگ همچنان مطرح است که افراد لیزر انداز از این کار خود چه لذتی می‌برند و چطور با چنین هدف عجیبی به ورزشگاه آمده‌اند؟

عکاس: داوود امان‌الله