به گزارش ورزش سه، دانیال اسماعیلی فر مدافع راست پرسپولیس در شرایطی پا به دربی گذاشت که در نیم فصل دوم با شرایط فنی و بدنی بهتری برای تیمش طی چند مسابقه اخیر کار کرده بود که می‌شد این پیشرفت را در نتیجه تغییر در راس کادر فنی و عدم اطمینان از جایگاه بازیکنان همیشه ثابت دانست. 
دانیال به عنوان بهترین پاسور این فصل پرسپولیس بالاتر از نفرات خلاقی مثل ترابی، رفیعی و صادقی که دو فصل اخیر همواره جزو برترین پاسورهای لیگ برتر بوده‌اند به دربی 103 گام گذاشت تا بلکه با گلسازی و پیروزی در این مسابقه کمک حال تیمش در راه کسب مهمترین سه امتیاز فصل باشد. 
با این حال تلاش‌های مدافع راست پرسپولیس جواب نداد و او نیز مثل بیشتر بازیکنان خلاق تیمش در مواجهه با بلوک بتنی دفاع حریف غیر از چند صحنه محدود کاری از پیش نبرد. 
با این حال یک تصویر ویژه ثبت شده از اسماعیلی فر در دربی او را در موقعیت عجیبی به تصویر می‌کشد که قبلا در مثال عینی در بازی دفاعی برخی تیم‌ها مثل ایتالیا دیده بودیم. 

2001761

در این تصویر خاص دانیال در بین چهار بازیکن حریف محاصره شده و سعی دارد از آنها فرار کند. این تصویر تقریبا شبیه همان عکس معروف آندرس اینیستا ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیاست که در فینال جام ملت‌های اروپا سال 2012 مقابل ایتالیا در شرایطی که فرم ایده آلی داشت با تیکی تاکای ناب مقال کاتاناچیوی حریف قرار گرفت و در نهایت چهار بر یک برنده و قهرمان شد.
 
در آن صحنه اینیستا از سوی پنج شش بازیکن تیم ملی ایتالیا محاصره شده بود تا آن عکس با تصویری جالب از کارتون فوتبالیست‌ها که کاپیتان سوباسا در مواجهه با پنج شش بازیکن تیم مقابلش محاصره شد مقایسه شود. 

البته اینیستا و دیگر ستاره‌های تیم ملی اسپانیا در آن فینال با وجود تمام تمهیدات تدافعی و یارگیری‌های آنچنانی حریف در نهایت سربلند و پیروز بیرون آمدند اما دانیال اسماعیلی فر و سایر ستاره‌های خلاق پرسپولیس راه برون رفت از محاصره‌های اینچنینی و خلق موقعیت را پیدا نکردند و مقابل دیگر تیم آبی پوشی که دفاع می‌کرد تن به تساوی دادند. 
عکس: داود امان الله