به گزارش "ورزش سه"، در طول فصل 2013-2014 دیوید مویس، سرمربی وقت شیاطین سرخ آنقدر مصمم بود تونی کروس را از بایرن مونیخ به منچستریونایتد بیاورد که برای ملاقات با این بازیکن و خانواده‌اش به مونیخ سفر کرد. در آن ملاقات، لئون پسر هفت‌ماهه کروس نیز حضور داشته و پاملا همسر مویس با این نوزاد رابطه خوبی برقرار کرده بود. اما در نهایت چند ماه بعد دیوید مویس اخراج شد و تونی کروس نیز راهی رئال مادرید شد تا به یکی از بهترین هافبک‌های تاریخ این باشگاه تبدیل شود.

تونی کروس گفت: "بله، من به انتقال به منچستریونایتد نزدیک بودم، در نهایت نتیجه‌ای حاصل نشد. به‌طور شفاهی با پیوستن به منچستریونایتد موافقت کردم و آنها مرا متقاعد کرده بودند، اما در نهایت نتیجه‌ای رسمی حاصل نشد. من پیش از آن قرار می‌دانستم که ملاقات با دیوید مویس نشانه‌ای از این بود که منچستریونایتد من را می‌خواهد و او به‌صورت جدی این خبر را تایید کرد. قرار ملاقات خوشایندی با افراد بسیار خوبی داشتم، ما درباره برنامه فوتبالی یونایتد خیلی صحبت کردیم و دیویس مویس من را متقاعد کرد. 

من کسی نیستم که به فرضیات فکر کنم، اما بله، تقریبا به منچستریونایتد رفته بودم و در نهایت همه چیز به شکلی دیگری رقم خورد. هیچ پاسخ واقعی در مورد سرنوشتم در صورت رفتن به اولدترافورد وجود ندارد و به این مسائل فکر نمی‌کنم، اما حالا تنها چیزی که در موردش مطمئن هستم این است که احتمالا سه قهرمانی لیگ قهرمانان با لباس یونایتد کسب نمی‌کر‌‌دم."