به گزارش "ورزش سه"، دو بازی ابتدایی استقلال در سال جدید بدون گل زده به پایان رسیده بود. آبی‌پوشان ابتدا در دیداری که نزدیک به 50 دقیقه با یک یار کمتر برابر پیکان برگزار کرده بودند، به تساوی بدون گل رسیدند و سپس در مسابقه‌ای از رقابت‌های جام حذفی، پس از 120 دقیقه تلاش مقابل نساجی و نتیجه مساوی صفر – صفر، در ضربات پنالتی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

پس از آن نیز به دلیل حضور دو تیم فولاد و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا و برگزاری مسابقات جام حذفی، دیدارهای لیگ برتر با تأخیر 21 روزه‌ای همراه گردید و همین مسئله منجر به این شد تا نخستین گل استقلال در سال و قرن جدید با تأخیر به ثمر برسد.

سرانجام و پس از 225 دقیقه گل نزدن‌های متوالی، محمد دانشگر روز گذشته خیلی زود موفق شد قفل دروازه سپاهان را باز کند. مدافع پیش‌تاخته آبی‌ها روی ارسال خوب جعفر سلمانی و با پروازی بلند، بالاتر از دو مدافع سپاهان و با ضربه سری دقیق توپ را به گوشه دروازه رشید مظاهری فرستاد و گل اول بازی را به ثمر رساند.

بدین ترتیب نخستین گل استقلال در قرن جدید به نام محمد دانشگر به ثبت رسید که البته این بازیکن پس از شادی خاص و منحصربه‌فردی که همواره پس از گل‌زنی‌هایش به نمایش می‌گذارد، به یاد دو هم تیمی سابقش نیز بود.


دانشگر بعدازاین گل رو به دوربین‌های عکاسان کرده و دو عدد 4 و 3 را به نمایش گذاشت. این اعداد در واقع شماره پیراهن سیاوش یزدانی و حسین مرادمند دو مدافع سرباز استقلال هستند که اسفندماه سال گذشته از این تیم جدا شدند.

پس از ماه‌ها کش‌وقوس و مجادلات فراوان میان باشگاه استقلال و سازمان نظام‌وظیفه، یزدانی و مرادمند به خدمت سربازی فراخوانده شدند و این دو برای سپری کردن دوره خدمت، به ملوان پیوستند اما هرگز برای این تیم به میدان نرفتند و گفته می‌شود که مرادمند توانسته است مراحل معافیت خود را سپری کند و یزدانی نیز در انتظار پاسخ آزمون دکتری خود است تا در صورت قبولی در دانشگاه، معافیت تحصیلی گرفته و به استقلال بازگردد.

به هر شکل در روزهایی که این دو بازیکن درگیر اعزام به خدمت بودند، دانشگر از جمله افرادی بود که همواره با استوری‌های خود، از یزدانی و مرادمند حمایت کرده بود و این بازیکن روز گذشته نیز با نشان‌دادن اعداد 4 و 3، نخستین گل استقلال در قرن جدید را به این دو هم‌تیمی سابق خود تقدیم کرد.