به گزارش "ورزش سه"، مختار دیاخابی به شهر پاترنا بازگشته است. این مدافع فرانسوی صبح امروز در کمپ تمرینی والنسیا حاضر شد.

28 روز پس از آخرین بازدید و 25 روز پس از عمل زانو، دیاخابی دوباره در این باشگاه حاضر می‌شود تا با دکتر پدرو لوپز، رئیس کادر پزشکی والنسیا مشورت کند و مراحل جدیدی از روند بهبودی خود را آغاز کند.

دیاخابی آخرین بار پس از مصدومیت شدید در بازی مقابل رئال مادرید برای دو شب در کمپ تمرینی باشگاه اقامت داشت. این مدافع قبل از پرواز به لیون می‌خواست با همبازیانش خداحافظی کند و حالا دوباره با آن‌ها ملاقات کرده است.

2006413

این مدافع میانی در لیون تحت عمل جراحی قرار گرفت و مدتی در آنجا اقامت داشت. کادر پزشکی والنسیا باید تصمیم بگیرد که آیا این فوتبالیست تا چند هفته دیگر تحت آرتروسکوپی قرار می‌گیرد یا خیر.

دیاخابی در حال حاضر زیرنظر فیزیوتراپیست‌های باشگاه والنسیا است که از امروز درمان او را آغاز کرده‌اند. این بازیکن فرانسوی باید فیزیوتراپی خود را همراه خوزه لوئیس گایا، رومن یارمچوک و سرجی کانوس، دیگر مصدومان والنسیا،‌ سپری کند.

2006412

این بازیکن در دیدار مقابل مادرید پس از برخورد با اورلین شوآمنی به شدت از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و احتمال زیادی وجود داشت که او دیگر نتواند فوتبال بازی کند. او تصمیم گرفت زانوی مصدومش را به دست برتراند سونری کوت، جراح ارتوپد مشهوری که در درمان آسیب‌های رباط زانو تخصص بالایی دارد، بسپارد که عمل او موفقیت آمیز بود.

به دلیل اینکه به غیر از پارگی رباط صلیبی در زانوی او چندین مصدومیت لیگامانی دیگر وجود دارد، ضمن یک جراحی سخت، برخی از این آسیب‌ها با شیوه‌های به خصوص از سوی سونری کوت مورد درمان قرار گرفت. او یکی از سخت‌ترین عمل‌های جراحی جهان فوتبال را با موفقیت پشت سر گذاشته چرا که برخی از پزشکان پیش بینی می‌کردند که دیاخابی حتی دیگر نتواند روی پایش راه برود.