در آستانه برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و هوادار بازیکنان تیم آبی پوش تهرانی تمرینات خود را  برای حضور در این مسابقه از سر گرفته اند. سعید مراغه چیان بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره صعود تیم ملی به جام جهانی و بازی استقلال مقابل هوادار اظهاراتی را مطرح کرد.

انتظار صعود تیم ملی به این سادگی و سه هفته مانده به پایان دور برگشت را داشتید؟

ابتدا باید این صعود را به همه اهالی فوتبال و مردم کشورم تبریک بگویم. این بچه‌ها فوق العاده زحمت کشیدند و خوب بازی کردند به ویژه لژیونرها. البته که انتظار چنین صعودی را داشتیم. چون به هرحال یک تیم خیلی خوب در اختیار داریم. زمانی تیم ملی ایران از کشوری ۳۰ میلیون نفری با یک سهمیه جام جهانی بین آسیا و اقیانوسیه برای این دو قاره به آرژانتین رفت، حالا که با ۸۵ میلیون نفر جمعیت پنج سهمیه برای این دو قاره در نظر گرفته شده صعود به جام‌جهانی امری عادی است و اگر نمی‌رفتیم فاجعه بود.

شرایط تیم ملی مقابل عراق را چطور ارزیابی کردید؟

متاسفانه ما باز هم در کارهای گروهی خوب نبودیم و روی نبوغ فردی و بهره‌گیری از تجربیات بازیکنان لژیونرمان توانستیم عراق را شکست بدهیم. طبیعی است که این بازیکنان در اروپا با مربیان بزرگ کار می‌کنند و پیشرفت فوق العاده ای کرده اند.

در صحنه گل طارمی عملکرد خط دفاع عراق چطور بود؟

به نظرم مقصر مدافعان عراقی بودند که نتوانستند طارمی را به درستی مهار کنند. البته مهدی هم در آن صحنه به خوبی از بین دو مدافع فرار کرد.

۳ بازی آینده تیم ملی برای مان تشریفاتی شده. به نظرتان در این دیدارها باید با چه شرایطی به میدان برویم؟

قطعاً باید به چشم دیدارهای تدارکاتی به آنها نگاه کنیم. ولی با این بازی‌های تدارکاتی به جایی نمی‌رسیم. شما ژاپن را ببینید، برای بازی‌های تدارکاتی سراغ برزیل، ایتالیا و تیم‌هایی سطح یک بین المللی می‌رود ولی ما همیشه سراغ تیم‌های ضعیف را می‌گیریم. وقتی تدارک خوبی نداشته باشیم، می‌رویم و دوباره حذف می‌شویم.

شرایط استقلال برای دیدار مقابل هوادار را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظرم بیماری کرونا روی تیم تاثیر گذاشته و اثراتش را در این دیدار خواهیم دید. من بیماری کرونا داشتم و می‌دانم این وضعیت تا دو ماه بعد از خوب شدن هم ادامه دارد. البته نمی‌دانم سویه جدید آن چقدر بدن را ضعیف می‌کند ولی به طور کلی اثر گذار است. با این همه شانس آوردند که چند روزی لیگ تعطیل شد ولی فکر می‌کنم باز هم مقابل هوادار استقلال اذیت می‌شود.

به نظر شما استقلال می‌تواند از این بازی سربلند بیرون بیاید؟

فرهاد مجیدی و کادر فنی اش باید در چنین شرایطی خودشان را نشان بدهند. این امتحان مهمی‌برای آنهاست. حالا که تعدادی از بازیکنان از کرونا برگشتند و تمرینات به این شکل تعطیل شده و دوباره آغاز شد کادر فنی باید ثابت کند تا چه اندازه توانایی بازیابی دوباره تیمش را دارد. قطعاً هر سه امتیاز در دور برگشت نقش موثری در قهرمانی استقلال خواهد داشت. این نکته را هم اضافه کنم که تیم هوادار استقلالی‌های خطرناکی دارد و بچه‌های تیم باید مراقب استقلالیهای تیم هوادار باشند. چون آنها انگیزه زیادی دارم که می‌خواهند مقابل تیم سابقشان با قدرت ظاهر شوند.