به گزارش ورزش سه، تعویض های جواد نکونام در شرایطی اتفاق افتاد که استقلال حملات متعددی را روی دروازه مس انجام می‌داد و چندین مرتبه در آستانه گلزنی قرار گرفته بود اما 3 تعویض همزمان به طور کامل روند هجومی استقلال را متوقف کرد.

استقلال پس از حضور پیمان بابایی و با حضور ابولفضل جلالی، ماشاریپوف و گوستانوو بلانکو و نفوذهای خوبی که میلاد فخرالدینی انجام می‌داد چندین موقعیت خوب گلزنی ایجاد کرد و روند هجومی خوبی داشت و فوتبال روانی را به نمایش می‌گذاشت اما سه تعویض همزمان نکونام به طور کامل جریان بازی را متوقف کرد و استقلال رو به بازی مستقیم برای آرمان رمضانی آورد و در خلق موقعیت موفق نبود.

جواد نکونام با استفاده از 3 بازیکن تازه نفس در 3 پست مختلف سعی داشت از نیروی تازه نفس در تمامی خطوط استفاده کند و از این بازیکنان برای باز کردن دروازه مس رفسنجان استفاده کند اما از لحاظ روحی روانی هر سه بازیکنی که خارج شدند در شرایط خوبی قرار داشتند و روی گل‌های استقلال تاثیرگذار بودند و در ساق‌های آنها خبری از خستگی نبود.

2007960

استقلال با تعویض هایی که انجام داد دقایق زیادی از زمان پایانی مسابقه را به بازگشت به مسابقه و پیدا کردن شرایط حمله گذراند و خط دفاعی مس فرصت کافی پیدا کرد تا با نظم و تمرکز کافی سر و شکل پیدا کند و مانع گلزنی استقلالی ها شود.

شاید اگر فشار استقلالی ها در دقایق پایانی ادامه پیدا می‌کرد و مهره های هجومی این تیم همچنان در زمین حضور داشتند آنها فرصت به ثمر رساندن گل پیروزی را پیدا می‌کردند و نتیجه مسابقه تغییر می‌کرد، امید حامدی‌فر، جعفر سلمانی و آرمان رمضانی بازیکنانی به مراتب با قابلیت دفاعی بیشتر نسبت به 3 بازیکنی که از زمین خارج شدند بودند و فشار هجومی استقلال با حضور آنها کمتر شد اما نتیجه تساوی برای آبی‌ها تضمین شد!